A Direct One felmérte a tartalomfogyasztási szokásokat
Továbbra is töretlen a streamingszolgáltatások népszerűsége, ezt támasztják alá a Direct One adatai is. A műsorszolgáltató folyamatosan nyomon követi a változó tartalomfogyasztási szokásokat és a Direct Now applikáció használatát: az elmúlt egy évben mintegy 13 százalékkal emelkedett a felhasználók száma, így ma már több mint 40 ezren használják rendszeresen az appot szórakozásra és informálódásra. A tartalomfogyasztási szokások közben továbbra is átalakulóban vannak: bár az élő televíziózás még mindig meghatározó, enyhe csökkenés tapasztalható ebben a szegmensben. 2024-ben a felhasználók 97,5 százaléka, míg 2025-ben 89 százalékuk nézett élő adást az alkalmazáson keresztül.
A streaming végképp utat tört
A GKID 2024-es tavaszi felmérése alapján a hazai internethasználó felnőtt lakosság körében már több, mint 2,9 millió fő rendelkezett hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltatáshoz, ami 2023 áprilisához képest körülbelül 700 ezer fős növekedést jelent. Az adatok alapján a streaming penetrációja mostanra elérte az 51 százalékot, vagyis a digitálisan aktív felnőttek többsége használ ilyen platformokat. Az NMHH 2024. júniusi jelentése szerint 438 ezer magyar felhasználó választott egynél több szolgáltatót, a háztartások pedig átlagosan 4-5000 forintot szánnak erre a célra. A Direct One applikációja iránt is egyre nagyobb az érdeklődés, köszönhetően annak az előnynek is, hogy a videótár tartalmak mellett a lineáris műsorok is követhetők az applikáción keresztül, legyünk bárhol és bármikor: családi nyaraláson, vízparton a barátokkal, vagy akár egy hosszú utazás közben.
Milyen eszközön?
A Direct Now app szinte minden okoseszközre letölthető, és a szolgáltatás további előnye, hogy az előfizetők egyszerre több különböző műsort is követhetnek több készüléken. A felhasználók túlnyomó többsége az okostévéjén válogat az alkalmazás kínálatából: az adatok szerint a megtekintett órák 75 százaléka ilyen eszközön történik. Természetesen emellett más eszközöket is használnak a Direct One előfizetői, a legtöbben nem egyetlen készüléken nézik az alkalmazást, egy felhasználóra átlagosan 3,6 különböző típus jut.
Népszerű funkciók
Az app újraindítás és visszajátszás funkciói különösen kedveltek, hiszen segítségükkel mindenki akkor nézheti kedvenc tartalmait, amikor épp ideje van rá, így senki nem marad le kedvenc sorozata legutóbbi epizódjáról, vagy egy, akár az időeltolódás miatt nem megfelelő időpontban sugárzott sporteseményt is visszanézhetnek egy alkalmas időpontban. A Direct One előfizetőinek csaknem 60 százaléka rendszeresen visszatekeri az elejére az épp sugárzott műsort, vagy újranéz egy-egy izgalmas jelenetet. Ugyanilyen arányban vannak azok is, akik a lineáris televíziós adás után néhány nappal nézik vissza a tartalmakat, amikor és ahol erre éppen idejük van: otthon, utazás közben vagy akár a nyaralás ideje alatt.
Mennyi időt tévézünk?
A Direct Now felhasználói 2024 júniusában a szezonális sportesemények miatt rekordmennyiségű időt töltöttek a platformon: az átlagos havi nézési idő elérte a felhasználónkénti 69,3 órát. 2025 júniusában a Direct One adatai szerint 66 és fél órát töltöttek a platformon a felhasználók – a megújult tartalomkínálat, valamint az újraindítás és visszajátszás funkciók aktív használata szerepet játszhatott abban, hogy olyan nagy jelentőségű sportesemény mint az labdarúgó Európa-bajnokság vagy az Olimpia nélkül is sok órát töltöttek tartalomfogyasztással a felhasználók. Gondoljunk csak bele, ez azt jelenti, hogy ha a nézők leültek volna a fotelbe, és egyszerre nézték volna meg ezt az óraszámnyi műsort, közel három napig fel sem álltak volna onnan.