Ugrás a tartalomra

Egy év alatt megduplázta az AH az ingyen tv-t nézők számát

MinDig TV logoA digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, az idén májusban már több mint 300.000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást, kétszer annyi, mint egy évvel korábban - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária Zrt. (AH) vezérigazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

Az AH a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 15 új telephelyről indul el a digitális földfelszíni (DVB-T) sugárzás. Ennek eredményeképpen az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhető. A hálózatbővítés eredményeképpen 65 DVB-T telephely lesz üzemben, a MinDig TV szolgáltatás lakossági lefedettsége pedig meghaladja a 98 százalékot.

Az AH tervezi azt is, hogy a jelentős nyári sportesemények idejére 3D tesztsugárzást indít az Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alappal (MTVA) együttműködésben. Így a következő hónapokban a közszolgálati csatornákon elérhető sportesemények, a Forma-1, a futball Európa-bajnokság és a londoni olimpiai játékok a MinDig TV kínálatában előfizetési díj nélkül, HD-minőségben is elérhetők lesznek.

Az eseményen közölték, tavaly 4 százalékkal, 1,14 millió háztartásra bővült a teljes földfelszíni televíziós használat az AGB Nielsen adatai alapján. A vezérigazgató elmondta azt is, hogy elkezdődött a MinDig TV-re történő migráció más fizetős tévés platformokról.

Jean-Francois Fenech az AH fizetős, MinDig TV Extra szolgáltatásáról elmondta, a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben az elmúlt 12 hónap során, az előfizetők számát megduplázta, amelyek száma májusra meghaladta a 63 ezret. A terv az, hogy jövő márciusra ismét megduplázódjon a fizetős előfizetők száma.

Az ingyenes földfelszíni sugárzás esetében pedig a cél az, hogy a mostani 30 százalékról 50 százalékra nőjön az ezt igénybe vevő háztartások aránya.

Az AH a háztartások 80 százalékában használatos fizetős tv-piacon 2 százalékos részesedéssel rendelkezik, ezen belül a vezeték nélküli szegmensben 6 százalékossal. A sorrendben most tizedik AH egy év alatt a negyedik helyre szeretne feljönni - fejtette ki a vezérigazgató.

Az analóg szolgáltatás lekapcsolásról Jean-Franocis Fenech elmondta, korábban nyilvánossá vált, hogy a határidő 2014 végére módosult. Hozzátette: a következő hetekben várható a részletek tisztázása, mivel a lekapcsolás stratégiája még nem ismert. Ebből következően az érintett piaci szereplőknek jelentős tervezési bizonytalanságokkal kell szembenézniük. (MTI hír)

 

Az Antenna Hungária sajtóközleménye:

Jelentős fejlesztések a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásban
- nyártól 15 új városi telephely, ingyenes HD sportközvetítések, 3D tesztsugárzás

A digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, több mint 300 000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást. A MinDig TV Extra a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben, az előfizetők száma mára meghaladta a 63 ezret. Az Antenna Hungária a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 15 új telephelyről indul el a DVB-T sugárzás. Ennek eredményeképpen az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhető. Az AH tervezi, hogy a jelentős nyári sportesemények idejére 3D tesztsugárzást indít az MTVA-val együttműködésben. Az első lépésünk multimédia irányba a tartalomtovábbító hálózati szolgáltatásunk elindítása lesz a következő hetekben.

Földfelszíni TV – 1 millió háztartással rendelkező platform


Tavaly 4 százalékkal, 1,14 millió háztartásra bővült a teljes földfelszíni televíziós használat az AGB Nielsen adatai alapján. Nagyon kedvező tendencia, hogy a digitális átállás hatására folyamatban van a platform megújítása: a digitalizáció pozitív hatással van a felhasználók korösszetételére és profiljára; reklámozói szempontból értékesebb célcsoportot jelentenek. További eredmény, hogy elkezdődött a MinDig TV-re történő migráció más fizetős tévés platformokról.

A digitális földfelszíni televízió volt a leggyorsabban bővülő platform 2011-ben, több mint 300 000 háztartás használja az ingyenes MinDig TV szolgáltatást. A nyár legkiemelkedőbb dobása a közszolgálati csatornákon elérhető sportesemények
(Forma-1, Futball Európa-bajnokság, Nyári Olimpiai Játékok) lesznek, melyek a MinDig TV kínálatában előfizetési díj nélkül, HD-minőségben elérhetők. Az ATL és BTL kommunikációs kampányaink hatására a márkaismertség folyamatosan növekszik. A boltokban kapható lapostévék (plazma, LCD, LED) szinte mindegyike tartalmazza a MinDig TV vételéhez szükséges DVB-T MPEG-4 tunert, így akár külön dekóder közbeiktatása nélkül lehet nézni többek között az ingyenes, HD-minőségű sportközvetítéseket is.

A MinDig TV Extra a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli szegmensben az elmúlt 12 hónap során, az előfizetők száma mára meghaladta a 63 ezret. A MinDig TV Extra Alapcsomagját összehasonlítva a többi vezeték nélküli szolgáltató kezdőcsomagjaival, megállapítható, hogy a MinDig TV Extra a legjobb ár/érték arányú szolgáltatás a piacon: a legtöbb tematikát, a legnézettebb csatornákat tartalmazza kedvező áron, egyedülálló módon gyerekcsatornát is, az egyik legnézettebb ismeretterjesztő programot, valamint 3 HD-csatornát kínálva.

Jelentős hálózatfejlesztés a nyári hónapokban


Az Antenna Hungária a következő hónapokban jelentős hálózatfejlesztést hajt végre, 5 közepes teljesítményű és 10 kis teljesítményű telephelyről indul el a DVB-T sugárzás. A fókusz a nagyvárosokon lesz: az országos szolgáltatás az 50 legnagyobb magyar város közül 47-ben beltéri vagy kültéri hordozható vétellel is elérhetővé válik az A és C Multiplex esetében. A hálózatbővítés eredményeképpen 65 DVB-T telephely lesz üzemben, a MinDig TV szolgáltatás lakossági lefedettsége meghaladja a 98 százalékot. A B Multiplex (MinDig TV Extra Családi csomag) lefedettsége közel 87 százalékra emelkedik, 53 telephelyről sugározva.

További tervek: 3D tesztsugárzás, a multimédia üzletág elindítása

Az analóg lekapcsolást illetően nyilvánossá vált korábban, hogy a folyamat véghatárideje 2014 végére módosult. A következő hetekben szükséges a részletek tisztázása, mivel a lekapcsolási stratégia nyilvánosságra hozatalának hiányában az érintett piaci szereplők jelentős tervezési bizonytalanságokkal szembesülnek. 

A MinDig TV-t illetően tervezzük, hogy az ingyenesen vehető HD-terjesztést a jelentős nyári sportesemények idejére a Budapesten és környékén elérhető 3D tesztsugárzással bővítjük ki az MTVA-val együttműködésben. Az ősz folyamán pedig további DVB-T hálózatfejlesztést tervezünk. A MinDig TV Extra szolgáltatásunkat illetően 2013. március végéig az előfizetőszám megduplázásával számolunk, ennek érdekében új viszonteladói együttműködéseket tervezünk, illetve tovább bővítjük a Családi csomag elérhetőségét.

Egyre többen kívánnak arról dönteni, hogy mikor és milyen eszközzel tévézzenek, ennek a kihívásnak próbál az AH megfelelni azzal, hogy a szolgáltatásportfólióját nem lineáris szolgáltatásokkal is kiegészítse. Az első lépésünk multimédia irányba a tartalomtovábbító hálózati szolgáltatásunk – Content Delivery Network – elindítása lesz a következő hetekben, tárgyalásokat folytatunk műsorszolgáltatókkal arról, hogy streaming szolgáltatásokat nyújtsunk különböző vevőeszközökre – számítógépek, okostelefonok, tabletek, stb. – akár HD-minőségben is.

 

A hírhez kapcsolódó képek, táblázatok elérhetők Facebook oldalunkon!

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott