Hazánkban is nő az érdeklődés a HbbTV-szolgáltatás iránt

MinDig TV Plusz logoPiackutatási adatok szerint jelenleg már több mint 200 ezer Hbb-képes okostévé van a hazai háztartásokban, és ezek közel 10 százalékán már használták is a HbbTV-szolgáltatást. A jelenleg kapható laposképernyős televíziókészülékek mintegy harmada már képes a HbbTV-jel felismerésére. A foci vb-re az MTVA külön HbbTV portált indított Médiaklikk néven, melyen keresztül visszanézhetőek a már lejátszott meccsek, statisztikák és hírek érhetők el. Ennek is köszönhető, hogy a HbbTV iránti érdeklődés és a felhasználók száma az utóbbi egy hónapban jelentősen emelkedett.

Európa egyre több országában terjed a hibrid televízió (HbbTV), a nézők a könnyű kezelhetőség miatt hamar megszeretik és használják ezt a szolgáltatást. A televízió-csatornák saját programjuk kiterjesztéseként használják ezt a felületet, és műsoraikhoz kínálnak kiegészítő információkat, érdekességeket.

Az Antenna Hungária 2013 októberében a digitális földfelszíni televíziós hálózatán ingyenes hibrid televíziós (HbbTV) tesztsugárzást indított MinDig TV Plusz néven, amely a MinDig TV Infocsatornájáról indítható el a távirányító piros gombjának megnyomásával, az arra alkalmas vevőkészülékeken.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) májusban MédiaKlikk néven indította el HbbTV-szolgáltatását a közszolgálati televízió-csatornákon, az Antenna Hungária, mint technikai háttérszolgáltató műszaki közreműködésével. A szolgáltatást a távirányító piros gombjának megnyomásával lehet elérni a MinDig TV platformon található bármely közszolgálati csatornáról, továbbá egyes kábeltelevíziós és műholdas műsorterjesztő rendszerekből. A portálon a foci vb indulása óta rendkívül gazdag és egyedülálló tartalom várja a nézőket: visszanézhetőek a már lejátszott meccsek, statisztikák és hírek érhetők el. A népszerű sportesemény a statisztikák szerint napról napra egyre több felhasználót vonz a HbbTV-felületre.

Iparági adatok szerint jelenleg már több mint 200 ezer Hbb-képes okostévé van a hazai háztartásokban, és ezek közel 10 százalékán már használták is a szolgáltatást. A Hbb-képes tévékészülékek kiskereskedelmi ára folyamatosan csökken, az újonnan eladott tévék közül már a közepes árkategóriájúak is képesek e funkció megjelenítésére.

Az AH rövid animációs film segítségével is igyekszik megismertetni az új technológiát a felhasználókkal, amely a mindigtvplusz.hu oldalról érhető el. A cég arra törekszik, hogy a HbbTV ismertségének növelése mellett minél jobban megismerje a felhasználók véleményét és igényeit a szolgáltatással kapcsolatban. Ennek érdekében az eGroup ICT Software Informatikai Zrt. közreműködésével elkészített egy pár másodperc alatt, kizárólag a készülék távirányítójának segítségével kitölthető alkalmazást a MinDig TV Plusz HbbTV portálon. A válaszok segítséget nyújthatnak a HbbTV-szolgáltatáspaletta bővítési irányainak meghatározásában, továbbá az új fejlesztés megteremti más, hasonló alkalmazásoknak is a lehetőségét – például műsorok közbeni részletes információk megjelenítése, online vásárlási lehetőségek, kvíz- és nyereményjátékok –, ezáltal nagyobb interaktivitásra sarkallva a tévénézőket.