Harmincéves a Discovery - a kíváncsiság örök

Discovery Channel logoA Discovery Communications, a világ első számú pay-TV szolgáltatója június 17-én ünnepli harmincadik évfordulóját annak, hogy John Hendricks megalapította a céget, és útjára indította a Discovery Channelt, az első kizárólag non-fiction műsorokat sugárzó ismeretterjesztő csatornát. Harmincéves története során a Discovery mindvégig arra törekedett, hogy nézőinek a legizgalmasabb történeteket mesélje el, a világ legérdekesebb embereit, technikai vívmányait és élőlényeit mutassa be, és a világ legszebb tájaira kalauzolja el őket.

A Discovery Channel ugyancsak hosszú utat járt be 1985 június 17-e óta, amikor 156 000 amerikai előfizetője számára műsorra tűzte első programját (Iceberg Alley). Ma már a világ legszélesebb körben terjesztett televíziós márkája, több mint 450 millió előfizetővel. Az ismeretterjesztő csatornák választéka ma már sokkal bővebb, mint harminc évvel ezelőtt, a Discovery Channel mégis a nézők első számú választása mind Amerikában, mind a világ legtöbb piacán.

„A Discovery generációkat inspirált és mára igazi gondolkodásmóddá vált – mondta Olgierd Dobrzynski (Country Manager, Central Europe). – Büszkén mondhatom, hogy a Discovery felélesztette bennünk a szenvedélyt, hogy kíváncsiak legyünk, fedezzük fel és ismerjük meg jobban a világot. Ez a kíváncsiság és a történetmesélés iránti elkötelezettség vezet minket minden egyes nap, hogy a csatorna számára a lehető legjobb tartalmakat hozzuk létre. Még rengeteg kaland áll előttünk. Köszönettel tartozunk nézőinknek és partnereinknek, akik segítettek minket utazásunk során, és szeretnénk meghívni őket, hogy ünnepeljék velünk örökségünket és jövőnket.”

Az elmúlt három évtized során a Discovery Communications a világ legnagyobb pay tv-szolgáltatójává vált, amely 220 országban átlagosan 10 csatornával, közel 3 milliárd kumulatív előfizetővel rendelkezik. A Discovery Channel 1989-ben – a tényszerű szórakoztató csatornák közül elsőként – megkezdte nemzetközi terjesztését, és egyedi tartalmait Európába és azon túl is eljuttatta.  A vállalat azóta is folyamatosan terjeszkedik új piacok, új márkák, új formátumok és új témák felé. Ma már a Discovery változatos portfóliója olyan közönségkedvenceket is magában foglal, mint a TLC, az ID, az Animal Planet és az Eurosport, a vezető páneurópai sportcsatorna. A vállalat a Discovery márka legfontosabb értékeinek – újdonság, inspiráció és ismeretterjesztés – összekapcsolásával továbbra is vezető kíván maradni a tényszerű szórakoztatás területén, ezért csak idén 2 milliárd dollárt költ tartalomra: olyan izgalmas műsorok érkeznek majd, mint a Racing Extinction, a Life of Dogs és a Harley Davidson.

A világ minden Discovery irodája részt vesz az évente meghirdetett "Discover Your Impact Day” eseményen, amelynek keretében a vállalat munkatársai önkéntes munkát végezhetnek saját közösségükben, megerősítve ezzel a Discovery küldetését, hogy változást hozzanak az emberek életében. Magyarországon a Discovery és az Eurosport munkatársai a Vöröskereszt Somló-térségi Programjával együttműködésben 2015. június 12-én Devecserben, a vörösiszapkatasztrófa áldozatainak épített házak egyikében végeztek önkéntes munkát.