A Panasonic új televíziós távlatokat nyit
A Berlinben rendezett IFA szakvásáron a Panasonic két formabontó televízió prototípust mutatott be, amelyekkel a márka új távlatokat nyit a televíziók világában.
A Mega Contrast kifejezés miatt „MegaCon” kódnéven futó prototípus kettős LCD réteget alkalmaz, hogy olyan fekete színeket jelenítsen meg, amelyek felveszik a versenyt az OLED televíziókkal, ugyanakkor nagy fényerőt is képesek előállítani.
A második prototípus egy átlátszó OLED panel, amely a Panasonic és a Vitra kutatási koncepcióprojektje, és azt mutatja be, milyen lépéseket tesz a Panasonic azért, hogy az elektronikus eszközöket jobban integrálja a belterekbe úgy, hogy azok használaton kívül beleolvadjanak a háttérbe.
Kódneve: MegaCon
A kettős LCD panellal rendelkező „MegaCon” monitor prototípust házon belül fejlesztették egy Panasonic által gyártott modult alkalmazva, és elkészítésénél minden tudást felhasználtak, amit a Panasonic az elmúlt fél évszázad televíziófejlesztése során halmozott fel.
A készülék egy nagy teljesítményű 4K külső panelt és egy monokróm belső panelt használ, amellyel a közvetlen LED-háttérvilágítást vezérli, így pixelszinten képes sötétíteni és 1 000 000:1 kontrasztarányt elérni, ami példa nélküli az LCD panelek között. Fényerő tekintetében a teljes mezőn 1000 nites csúcsfényt képes korlátlan ideig megjeleníteni, miközben 99%-ban lefedi a DCI P3 színszabványt is.
A hollywoodi stúdiókban és filmes utómunkálatokat végző műhelyekben folytatott alapos tesztelések eredményeként a muszterelő monitoroknak megfelelő színhűséget képes elérni a panel.
Ráadásul, ellentétben a többi hasonló kettős panelt alkalmazó LCD kijelzőkkel, a hollywoodi közösségből érkező visszajelzések alapján a MegaCon rendkívül széles betekintési szöggel is rendelkezik színhűség romlása nélkül és egy egyedi Panasonic technológiával képes kiiktatni a két panel közötti parallax hatást is.
Átlátszó OLED
A Panasonic kiállította átlátszó OLED kijelzőkoncepcióját is, amelyet először idén a világ legnagyobb és legrangosabb bútor és életstílus kiállításán, a Salone del Mobilén mutatott be.
Az átlátszó OLED kijelző egy üveges szekrényre hasonlít: egy fa keret foglalja magába a látszólag sima üveglapot. A kialakítása miatt az egység természetes módon illeszkedik napjaink bármely lakberendezési teréhez. Amikor azonban bekapcsolják a készüléket, az üveglap egy élénk OLED kijelzővé változik.
Az átlátszó OLED kijelző a Panasonic és a Vitra koncepcióprojektjének az eredménye. Közös műhelyfoglalkozások keretében osztotta meg a Vitra a bútorokkal és tértervezéssel kapcsolatos szaktudását, amit a Panasonic életminőséget fokozó, fejlett technológiáival ötvöztek. Ennek eredményeként született számos ötlet arról, hogyan lehet az új technológiákat arra használni, hogy az audiovizuális eszközök szerves részét képezzék a lakberendezésnek. Az átlátszó OLED kijelző az első ilyen ötlet, ami testet is öltött.
Az átlátszó OLED kijelző egy passzív tárgyból alakul át egy eleven, dinamikus elemmé, és válik egy látható lakberendezési egységből egy nézhető eszközzé.
A skandináv Daniel Rybakken és a Panasonic Design Kyoto által tervezett OLED kijelző fából, fémből és üvegből készült. A technológiai alkotóelemeket rafinált módon a fa keretben rejtették el, ami egyben a készülék állványaként is szolgál. Közvetlenül a keretben, szolidan bújik meg egy képélményt és hangulatot fokozó világító egység is.
Filmmaker Mode érkezik egyes Panasonic televíziókra 2020-ban
A Panasonic ma jelentette be, hogy egyes televízióik 2020-tól támogatni fogják a nemrég bemutatott „Filmmaker Mode™” funkciót.
A múlt héten Hollywoodban egy káprázatos eseményen, amelyen a „Star Wars: Az utolsó Jedik” film rendezője Rian Johnson is részt vett, jelentették be a Filmmaker Mode funkciót, amely egy előre beállított televíziós üzemmód. A Filmmaker Mode kiiktat bizonyos, a televízióba beépített képfeldolgozási funkciókat, például a mozgássimítást, hogy így jobban érvényesüljön a képernyőn az alkotók eredeti elképzelése.
A Filmmaker Mode funkciót további neves filmalkotók is támogatják, például Christopher Nolan (“Dunkirk”, “Csillagok között” és a “A sötét lovag trilógia”), Paul Thomas Anderson (“Vérző olaj” és “Fantomszál”), Martin Scorsese (“A Wall Street farkasa”, “A tégla”, “Nagymenők”), James Cameron (“Titanic”, “Avatár”) és Ryan Coogler (“Fekete Párduc”, “Creed”).
Az UHD Alliance által kezdeményezett Filmmaker Mode kikapcsolja a televízió egyes képfeldolgozó funkcióit, például a mozgássimítást, a képélesítést, a zajcsökkentést, az overscant, stb. A funkció márkától függetlenül valamennyi televíziónál Filmmaker Mode néven szerepel majd és egyszerűen, a távirányító egyik gombjával lesz elérhető.
„A „Hollywood az otthonában” üzenetünkhöz híven a Panasonic nagyon komolyan veszi, hogy a nézők számára az alkotók kreatív elképzeléseinek legjobban megfelelő élményt kell nyújtani. Ennek megfelelően nagy öröm számunkra, hogy támogathatjuk és erősíthetjük ezt a kezdeményezést. Úgy gondoljuk, hogy ez nagyon fontos, különösen, hogy ilyen sok neves alkotó is részt vesz benne,” fejtette ki a Panasonic álláspontját Jaszusi Murajama a Panasonic standján tartott sajtóeseményen.
„A modern televíziók elképesztő műszaki képességekkel rendelkeznek, és fontos, hogy úgy használjuk ezeket az új technológiákat, hogy a nézők otthon az eredeti kreatív elképzeléseket legjobban megőrző formában lássák a munkáinkat,” vélekedett Christopher Nolan a neves rendező, aki olyan nagyszerű filmeket rendezett, mint a „Dunkirk”, a “Csillagok között” vagy a “A sötét lovag trilógia”. A televíziógyártókkal együttműködve a Filmmaker Mode a filmalkotók ajánlásait egyszerű működési elvekbe ülteti, így tartva tiszteletben a képrátát, a képarányt, a színt és a kontrasztot valamint a kódolást az adott médiumban, hogy a televíziók megfelelően tudják azokat kiolvasni és megjeleníteni.