Ugrás a tartalomra
HBO GO logo

Így streamelt az HBO GO 2020-ban

Hamarosan véget ér 2020, úgyhogy itt az ideje, hogy kicsit visszatekintsünk erre a… fogalmazzunk úgy, hogy kihívásokkal teli évre. Kezdetnek lássunk néhány érdekes adatot erről a rendhagyó időszakról, avagy ilyen volt az HBO éve számokban:

  • közel 7200 órányi tartalom vált elérhetővé az HBO GO kínálatában
  • több mint 500 film került bemutatásra az HBO platformjain, ami azt jelenti, hogy hetente átlagosan 10 új tartalommal frissült a választék
  • pontosan 180 sajtóanyagot küldtünk ki január 1. és december 15. között, ami új rekord – összehasonlításképp a tavalyi szám 150 volt
  • 60 vadonatúj sorozattal bővült a kínálat
  • visszatértek régi kedvenceink is: 45 friss évad vált elérhetővé
  • 54 izgalmas új dokumentumfilmet láthattak a nézők
  • 10 éves születésnapját ünnepelte a magyar fejlesztésű HBO GO platform 
  • 3 éve van lehetőség közvetlen előfizetésre 

 

A legfrissebb adatok alapján bebizonyosodott, hogy a hazai streaming tartalomfogyasztás mértéke jelentősen megnőtt: 2020-ban az HBO GO direkt felhasználóinak számában kétszámjegyű százalékos emelkedés következett be, miközben a tradicionális, azaz operátorokon keresztüli előfizetők mennyisége is tovább nőtt. Szintén óriási növekedés történt a lejátszások tekintetében: a közvetlen előfizetők 2019-hez képes 41%-kal több tartalmat fogyasztottak.

 

Szintén nőtt a tartalomfogyasztás napi átlaga, és a streaming térnyerése a heti számokon is látszódik: míg tavaly egy felhasználó átlagosan 23 tartalmat fogyasztott, idén ez a szám már 25, amibe a népszerű filmek és a beszippantó sorozatepizódok mellett a széleskörű gyerektartalmak részei is beleszámítanak, ami sokak helyzetét könnyítette meg ebben a kicsit mindenkit próbára tevő 2020-as évben.

 

Magyarország továbbra is kiugróan magas számokkal bír Európában streaming szempontból, Közép-Európában második a lengyelek mögött, és felveszi a versenyt több skandináv országgal is. Kijelenthetjük tehát, hogy a magyar előfizetők lojálisak, sok tartalmat fogyasztanak és sok eszközön.

 

Apropó, eszközök. A vírushelyzet miatt csökkent az ingázók száma, így a mobiltelefonok kijelzőjéről a nagyképernyőre tevődött át a tartalomfogyasztás jelentős része, ezzel összefüggésben kétszer annyian használtak Chromecast-ot, mint tavaly, de eszközhasználatban kiugróan teljesített a laptop is. Új platformot is felfedeztek nézőink: a konzolok használata megduplázódott az előző évhez képest. Összefoglalva tehát a népszerűségi versenyt a tévé nyerte, második helyet szerezte meg a laptop, a dobogó alsó fokára a konzol és a Chromecast állhatott, a sereghajtó pedig a mobiltelefon lett.

 

Mit néztek a magyarok 2020-ban?

 

Térjünk át a mindenkit lázban tartó kategóriára: a kedvenceket felsorakoztató top listákra. Filmek és sorozatok terén is hatalmas volt a választék, a közönség legnagyobb része az alábbi tartalmakra tette le a voksát.

 

A szériákat illetően az agytekervékenyeket megmozgató borzongatásra függtek rá a leginkább a nézők: az első három helyen a Westworld, A farkas gyermekei és A kívülálló végzett, de szinte biztosan kijelenthetjük, hogy az aranyérmet végül Nicole Kidman és Hugh Grant lebilincselően izgalmas sorozata, a Tudhattad volna nyakába akaszthatjuk majd, amire egyre többen és többen kattintanak. A változatos újdonságok mellett (Az új pápa, Love life, Nagy Katalin – A kezdetek, ZéróZéróZéró), a könyvtár tartalmak is jelentős szerepet játszanak abban, hogy a nézők hosszú távra terveznek az HBO GO-val: a nézettségi listán előkelő helyet foglal el a Csernobil, a Trónok harca, az Agymenők vagy a The Walking Dead, de a közel 20 éves briliáns Elit alakulat népszerűsége is töretlen.

 

A filmes lista dobogójának legfelső fokára szuperhős landolással az Aquaman érkezett meg, a második helyet pedig Tarantino instant klasszikusa, a Volt egyszer egy… Hollywood csípte meg. A top 15-ben található valóságból merítkező mozi (Az aszfalt királyai), családi fantasy (Harry Potter és a bölcsek köve, Artemis Fowl, Jumanji: A következő szint), akciófilm (Gemini Man, Bad Boys: Mindörökké rosszfiúk, MIB – Sötét zsaruk a Föld körül) és zenés dráma (Csillag születik) is. A magyarok iróniára való fogékonyságát dicséri, hogy Steven Soderbergh 2011-es filmje, a Fertőzés még az éves top 10-be is bekerült.

 

A dokumentumfilmeknél - nem meglepő módon – toronymagasan vitte a pálmát Oláh Judit nagyszerű és egyben sokkoló filmje, a Visszatérés Epipóba. A második helyet szerezte meg Peter Jackson digitálisan felújított és kiszínezett háborús filmje, az Akik már nem öregszenek meg. Dobogós lett a román HBO dokumentumfilmje, a díjesővel jutalmazott Kollektíva, ami többek közt a hétvégén bezsebelte az Európai Filmdíjat is. Az érdeklődés növekedésével párhuzamosan a kínálat is egyre bővül, ráadásul a filmek mellett már számtalan dokumentumsorozatból is választhattak a nézők, így már erről is születhetett toplista.

 

Taroltak az úgynevezett true crime dokumentumszériák. A McDonald’s nyereményjátékán való nagyszabású csalássorozatot hihetetlenül szórakoztatóan bemutató McMilliók lett ebben a kategóriában a legnépszerűbb. Második helyet szerezte meg a nyáron bemutatott Eltűnök a sötétben, amely Michelle McNamara a Golden State Killer néven hírhedtté vált sorozatgyilkos után való fáradhatatlan nyomozását követi végig. A történet letaglózó erejű utózöngéje, hogy a szerző által gyűjtött adatok alapján végül elfogták a tettest, ám ezt ő már sajnos nem élhette meg. Helyet kapott a toplistán a NXIVM botrányt feldolgozó Beavatási eskü is, aminek az idén lezajlott tárgyalást bemutató második évada jövőre érkezik.

 

2020-ban is rengeteg saját gyártású HBO Europe sorozatot mutattunk be, amelyek közül a Mi vagyunk a medvék volt a legnézettebb. Ezt követte két spanyol sorozat, a Vagy így, vagy úgy című könnyed vígjáték, illetve a baszk ETA terrorszervezet működése kapcsán súlyos kérdéseket boncolgató Patria. A lista további helyezettjei is a sokszínű kínálatról tanúskodnak: szép kattintásszámot hozott a románok akció-vígjátéka, a Talált pénz, és rengetegen voltak kíváncsiak a horror műfaji elemeivel játszó 30 ezüstre is, ami ismét bizonyítja, hogy a spanyolok az egyik legnagyobb mesterei ennek a zsánernek. A sorozat november végén debütált, így valószínűleg szintén feljebb fog jutni a listán.

 

Európa után lássuk, mi a helyzet a hazai kínálatot illetően, azaz melyik magyar filmeket nézték meg a legtöbben. A Visszatérés Epipóba nyakába még egy aranyérmet akaszthatunk, a közbeszédet hetekig uraló dokumentumfilmet olyan mozisikerek követik a listán, mint a Drakulics elvtárs, a Rossz versek, A Viszkis és a Lajkó – Cigány az űrben. Hatodik helyen végzett a Gryllus Dorka és Simon Kornél nevével fémjelzett rövidfilm, az HBO GO-n exkluzívan elérhető Zuniverzum – Jelenetek egy szerelemből. A tavaszi lezárások alatt teljes titokban készült különleges alkotás november 1-én debütált az HBO online platformján, és hamar belopta magát a nézők és kritikusok szívébe. A lista további helyezettjei a Ruben Brandt, a gyűjtő, a FOMO: Megosztod, és uralkodsz, az X – A rendszerből törölve és a Valan – Az angyalok völgye.

 

Ebben az évben megnőtt a KIDS tartalmak iránti érdeklődés is, amely mind a filmek, mind a sorozatok terén lenyűgöző eredményeket hozott. Az élen ezúttal a Jégvarázs II. végzett, ezt követte az Előre és a Zootropolis – Állati nagy balhé , de a top 10-ben találhatunk olyan jelenleg is elérhető animációs filmeket, mint a Kémesítve, A királynő kutyája, a Csodapark, illetve az olyan családi mozik, mint a Dóra és az elveszett aranyváros vagy a Pokemon – Pikachu, a detektív is rengeteg nézőt vonzottak. A KIDS sorozatoknál a Star Wars – Klónok háborúja vezette az évet, rengetegen nézték a Spongyabob Kockanadrág és a Mancs Őrjárat szériákat is, de a Peppa malac és a Mása és a medve is örök kedvencnek tűnnek.

Címke

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott