10 éves a Cool
Pontosan tíz évvel ezelőtt kezdte meg adását a Cool. A televíziós versenyben a tizenötödik helyről indulva, mára az ország harmadik legnézettebb csatornája lett.
Kezdetben a fiatalokat megcélzó, gyakran polgárpukkasztó Cool az évek során egyre letisztultabb műsorkínálatával és arculatával megtalálta stabil helyét, és vált a nézők legkedveltebb kábelcsatornájává. 2004-ben a kereskedelmi célcsoportban a főműsoridős átlaga 0,26% (SHR) volt, napjainkban pedig már eléri a 6%-ot (SHR). Ezzel az eredménnyel az RTL Klub és a TV2 utána a harmadik legnépszerűbb csatorna Magyarországon.
2010 augusztusában nyerte el a Cool a ma is látható „felnőtt” arculatát. 2011-ben az RTL Csoport tulajdonába került, ahol azóta is a Film+ mellett a kábelportfólió zászlóshajója. 2011 második felétől már abszolút dobogós helyen találjuk a nézettségi toplistán a két nagy kereskedelmi csatorna mögött. Történetének eddig legnézettebb műsora a Másnaposok című film volt, amely 2013.12.21-én az 50 év alatti felnőtt nézők 14,9 százalékát vonzotta.
A Cool számos új formátumot és fiatal műsorvezetőt mutatott be a nézőknek az évek során. Istenes Bence sikerrel debütált a NekedValó című műsorban, de megemlíthetjük még Majkát (Cool a verda, Vad csajok), Horváth Évát, Orosz Barbarát, Sági Szilárdot (Gerilla Grill) és Müller Attilát, akik azóta is állandó szereplői a médiának.
Az Ipsos legutóbbi kutatása szerint a nézők a Coolt egy újító, modern és laza, jó műsorokkal rendelkező tévécsatornaként jellemezték. Történetében jelentős lépcsőfok volt 2008, amikor a televíziós piacon bekövetkezett átrendeződés következtében kialakult középmezőny (M1, Viasat3, Film+, Cool) meghatározó szereplője lett. Látványos felívelés kezdődött ekkor, a legnézettebb programjai között találjuk a CSI sorozatokat, Gyilkos elméket és a Showder Klubot.
A Cool látványos, dinamikus fejlődésének kulcsa a kábeltelevíziók sorában, hogy a nagy stúdiók filmsikerei mellett, a világ sorozatkínálatának legjavát sugározza kora délutántól késő estig.