Ugrás a tartalomra

2012 a Magyar RTL Csoport éve volt

RTL Klub logoMagyarországon több mint egy évtizede az RTL Klub a legnézettebb televíziós csatorna, a teljes lakosságban és a 18-49-es korcsoportot tekintve, főműsoridőben, azaz 19 és 23 óra között. 2012-ben is igazán kiemelkedő évet zárt a piacvezető csatorna, valamint az RTL Csoporthoz tartozó kábeltelevíziók.

2012-ben is megtartotta piacvezető pozícióját az RTL Klub, mely a tv2-vel szemben 6,9 százalékpontnyi előnyt tudhat magáénak a 18-49 korcsoportban főműsoridőben. Az RTL Klub 2012-es átlagos főműsoridős közönségaránya a 18-49-es korcsoport körében 24,7 százalék volt, szemben a tv2 17,8 százalékával. Ráadásul a teljes napot vizsgálva, a 18-49-es korcsoportban is meggyőző az RTL Klub előnye, itt az átlagos közönségarány 17,5 százalék a tv2 14,3 százalékával szemben. A megnyert estéket tekintve is az RTL Klub dominanciája volt a mérvadó 2012-ben. A piacvezető csatorna a 18-49-es korcsoporban, a főműsoridőt vizsgálva 299 nyert estét tudhat magáénak, míg a tv2 csupán 44 nyert estével zárta a 2012-es évet. A nyert esték tekintetében a képzeletbeli dobogó harmadik fokára az m1 került 21 megnyert estével. A közszolgálati televízió kizárólag az egész világot megmozgató, világméretű sportesemények közvetítésével – mint a futball EB és az Olimpia – tudott főműsoridős estét nyerni, megszerezve ezzel a harmadik helyet a nyert esték versenyében.

A 100 legnézettebb műsor

A 2012-es évben a legnézettebb műsorok tekintetében is elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub. A 18-49 éves célcsoport körében az elmúlt év 100-as toplistáján 91 helyet szereztek meg a piacvezető csatorna műsorszámai. A dobogó első tizenhét fokán kizárólag az X-Faktor található az összes adással, melyet a toplistán a Csillag Születik követ. A 100-as toplistán megtalálható még a Barátok közt, az Egy perc és nyersz!, a Híradó egyes részei valamint több, az RTL Klubon sugárzott film is.

Ha tehetségkutató, akkor RTL Klub

Kimagasló mutatókat tudhatnak magukénak az RTL Klub tehetségkutatói. A Csillag Születik a 18-49-es korcsoportban, 37,11 százalékos átlagos közönségarányt tudhatott magáénak, míg átlagos nézőszáma ebben a korcsoportban 630.229 volt. Ezzel szemben a tv2 Megasztár című műsora ugyanebben a korcsoportban 28,03 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg átlagos nézőszáma 435.714 volt.

Az RTL Klub harmadik szériájánál tartó tehetségkutatója, az X-Faktor 2012-ben is kimagasló mutatókat produkált. Az X-Faktor 2012 a 18-49-es korcsoportban 46,18 százalékos átlagos közönségarányt tudhatott magáénak, míg átlagos nézőszáma ugyanebben a korcsoportban 873. 671 volt. Ezzel szemben a 2012-es évben, a tv2 The Voice című tehetségkutatója a 18-49-es korcsoportban 30,87 százalékos átlagos közönségarányt produkált, míg ebben a korcsoportban az átlagos nézőszáma 552.446 volt.

Barátok közt vs. Voice

2012-ben, a Voice indulása óta összesen 6 alkalommal történt meg, hogy a vele szemben sugárzott Barátok közt című sorozat a teljes lakosságot (4+) véve alapul, a saját idősávjában nézettségben felülkerekedett a tehetségkutatón. Az 51. héten is így történt ez, amikor a 4+-os célcsoporton a Barátok közt közönségaránya 30,5 volt (SHR%), míg nézőszáma 1.500.339 volt. Szemben a The Voice, teljes lakosságban (4+), ezen idősávban (20:40:44-21:21:35) elért 21,08%-os közönségarányával és 1.038.057 nézőszámával.
Sőt, a The Voice nézőszáma az 52.héten a teljes lakosságban (4+) tovább esett az 51.heti mutatóhoz képest így a teljes lakosságban csupán 1.009.038-an követték nyomon a tv2 tehetségkutatóját.

A The Voice eddigi (2013.01.14-ig bezárólag), 18-49-es korcsoportú, átlagos közönségaránya (29,19 SHR%), az eddigi hat Megasztár széria ezen mutatójához viszonyítva is, csupán a legalacsonyabb mutatóval rendelkező Megasztár 6 (28,0 SHR%) átlagos közönségarányát tudta ez ideig felülmúlni, a 18-49-es korcsoportban.

Filmekben is az élen

Az RTL Klub az általa sugárzott filmekkel is az élen végzett 2012-ben, a 18-49-es korcsoportban. 2012-ben a toplista első 10 helyét kizárólag az RTL Klubon vetített filmek foglalják el. Az első helyen a Twiligh Saga – Napfogyatkozás, a második helyen a Twilight Saga Újhold, míg a harmadik helyen A Fantasztikus négyes végzett a filmek 2012-es toplistáján.

Növekvő nézettség az RTL Csoport kábeltelevízióinál

Nemcsak az RTL Klub műsorai, hanem az RTL Csoporthoz tartozó kábeltelevíziók is kiváló mutatókat produkáltak a 2012-es évben. A 18-49-es korcsoportban, az átlagos, főműsoridős közönségarányt tekintve a Cool 5,98 százalékkal, a Film+ 4,67 százalékkal, a Film+2 0,24 százalékkal, a Prizma TV 0,75 százalékkal, a Reflektor TV 0,16 százalékkal míg a Sorozat+ 0,47 százalékkal büszkélkedhetett 2012-ben. A Muzsika TV átlagos közönségaránya is növekedett 0,35 százalékra a teljes napot vizsgálva a 18-49-es korcsoportban. Így összességében elmondható, hogy az RTL Csoport kábelcsatornái a 18-49-es korcsoportban, tovább növelték mutatóikat. Így a 18-49-es korcsoportban, az éves átlagos, főműsoridős közönségarányt tekintve a négy csatornát tartalmazó középmezőnyben a m1 az első (6,34 SHR%), a Cool a második (5,98 SHR%), harmadik a Viasat3 (4,73 SHR%), negyedik helyen pedig a Film+ (4,67 SHR%) végzett 2012-ben.

Egyre népszerűbb az RTL II

2012-ben történelmi fordulópont jött el az RTL Csoport életében. Hiszen 2012. október 1-én, az RTL Klub 15 éves fennálásának évében, egy új kábelcsatona indult útjára, RTL II néven. Az RTLII az indulása óta, a 18-49-es korcsoportban, a főműsoridőt tekintve 0,5 százalékos átlagos közönségarányt ért el (2012 utolsó 3 hónap átlaga). Ugyanebben a korcsoportban a teljes napot nézve a legjobb átlagos közönségarányt 2012 decemberében érte el, 0,8 százalékkal. Ezzel abban a hónapban a vizsgált 55 csatorna közül a 17. helyen végzett (a szolgáltató által a szoftverben elérhetővé tett csatornák közül).

A kábelcsatornák piacának igazi nyertese a Cool

Az RTL Csoport kábelcsatornái közül a Cool 2012-ben kimagasló muatókat ért el. A 18-49-es korcsoportban, az átlagos főműsoridős közönségarányt tekintve a Cool 2011-ben 4,91 százalékos mutatót tudhatott magáénak, míg 2012-ben a kereskedelmileg kiemelt célcsoportban ez a közönségarány 5,98 százalékra növekedett. Ezzel szemben a Viasat3 a 18-49-es korcsoportban, az átlagos főműsoridős közönségarányt tekintve mindössze 4,73 százalékos közönségarányt tudhatott magáénak 2012-ben. Sőt, a Cool a 18-49-es korcsoportban, a teljes napot vizsgálva is magasabb átlagos közönségarányt tudhatott magáénak (5,46 SHR%) 2012-ben, mint a Viasat3 (5,02 SHR%).

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott