2013-ban is sokat tévéztünk

Nielsen logoTavaly átlagosan 4 óra 46 percet tévéztek az emberek Magyarországon. Ebből 23 percen át reklámokat néztek, vagyis átlagosan naponta 78 hirdetést láttak - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.

Az átlagos napi tévézési idő megegyezik az egy évvel korábbival. Továbbra is az 50 év felettiek néznek a legtöbbet tévét, átlagosan 6 óra 10 percet, esetükben azonban a napi érték 5 perccel csökkent a 2012-ben mérthez képest.

A legkevesebb időt a 18 év alattiak töltik a készülék előtt, 3 óra 22 percet naponta, tizenegy perccel növelve az értéket a korábbihoz képest. A 18-49 éves korcsoport szintén növelte ezt az időt, napi 4 óra 1 percre.

Tavaly a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya megközelítette a 30 százalékot, az érték azonban több mint 4 százalékponttal marad el az egy évvel korábbitól.

Az általános szórakoztató csatornák részaránya több mint 17 százalékos volt, míg a közszolgálati csatornáké csaknem 15 százalékos. Mindkét csatornatípus növelni tudta közönségarányát.

Szintén emelkedett a filmcsatornák részesedése, majdnem 9 százalékra, a gyermekcsatornáké több mint 5 százalékos volt, a hírcsatornáké pedig meghaladta a 4 százalékot. Az ismeretterjesztő tévéket együttesen a tévézési idő majdnem 5 százalékában nézték az emberek, a sportcsatornák, a zenei adók, és az életmóddal foglalkozó tévék közönségaránya pedig egyenként 2 és 3 százalék közé esett.

Az adásokat a háztartások harmada analóg kábelen fogja, arányuk azonban csökkenőben van. Digitális műholdas előfizetéssel a közönség 27 százaléka rendelkezik. Emelkedőben van a digitális kábel és az IPTV részaránya, együttesen a nőzők majdnem 24 százaléka fogja így az adást. Csökkenőben van a földi vétel aránya, ez jelenleg 15 százalékos.

A Nielsen adataiból kiderül az is, hogy egyre több reklámot sugároznak a televíziók, számuk negyvenhét csatornát mérve tavaly megközelítette a 4,5 milliót, vagyis naponta átlagosan több mint 12 ezer hirdetés került adásba.