A Bruges Group tagja lett a Duna Televízió

Duna TV logoKántor Esztert, a Duna Televízió nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetőjét választotta alelnökévé torinói ülésén a 13 országból összesen 18 adót tömörítő Bruges Group, amelynek a Duna Televízió is tagjává vált - közölte a társaság kedden az MTI-vel.

A Bruges Group alapvető feladatának tekinti az információszolgáltatást, valamint a televíziós szaktudás és szakmai megoldások cseréjét.

A Duna Televízió közleménye szerint a csoport tagjai ázsiai csatornáknak is lehetőséget adnak a bemutatkozására, így műsorukra tűzték már a japán NHK és a koreai Arirang adásait is. Ugyanezt megtették az orosz Russia Today műsorával is.

A Bruges Group tagjai a hitelességre helyezik a hangsúlyt, híreikben az európai kultúrát, a demokráciát, a sajtószabadságot és az emberi jogok kérdéseit jelenítik meg.

A nonprofit csoportot 1991-ben alapította hat nemzetközi sugárzású csatorna: a BBC, a Deutsche Welle, a 3sat, a RAI, az RTPi és a TV5MONDE.

Kántor Eszter elmondta: nagy örömmel tölti el, hogy alelnökként a Duna Televízió Zrt.-t és a magyar közmédiát még hatékonyabban képviselheti. Az új alelnök tervei szerint a Duna és a Duna World csatornák szerepét erősíti majd a nemzetközi műsorszolgáltatás terén.