A Discovery és az Eurosport kapta meg a 2018 és 2024 közötti olimpiai játékok közvetítési jogait
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság ma bejelentette, hogy a 2018 és 2024 között megrendezendő négy olimpia összes európai televíziós és multiplatform közvetítési jogát az Eurosport anyavállalata, a Discovery Communications kapta.
A mai megállapodás hosszú távú partnerség kezdete a legnagyobb globális sportesemény, az olimpiai játékok és a vezető globális médiavállalat, a Discovery Communications között. A piaconként átlagosan tíz csatornával jelen lévő, emellett Európa első számú online és over-the-top sporttartalmát kínáló Discovery és Eurosport minden eddiginél több tartalmat kínál több mint 700 millió európai nézőnek. A Discovery és az Eurosport közvetítései mellett a szabadon fogható adások és egyéb csatornákkal és terjesztőkkel kötött innovatív partneri megállapodások révén az olimpiai játékok minden eddiginél nagyobb élményt nyújtanak majd. A bármikor és bárhol elérhető tartalom világában az olimpia egyedülálló élő esemény, amely hatalmas nézőközönséget mozgat meg, magára irányítja a világ figyelmét, így egyre értékesebb a hirdetők, terjesztők és rajongók számára.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnöke, Thomas Bach elmondta: „Nagy jelentőségű a Discovery és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság megállapodása. Izgatottan várjuk az együttműködést az olimpiai sportok európai otthonával, az Eurosporttal. A szerződés biztosítja az olimpiai játékok teljes körű európai közvetítését, emellett minden területen széles körű szabadon fogható televíziós elérést is garantál. A Discovery és az Eurosport bizonyította az olimpiai játékok, az olimpiai sportok és az olimpiai mozgalom jövője iránti erős elkötelezettségét. A hosszú távú partnerségből származó bevételt a Nemzetközi Olimpiai Bizottság az olimpiai mozgalmon keresztül világszerte a sport fejlesztésére fogja fordítani. A Discovery és az Eurosport együttműködne a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal egy európai olimpiai csatorna létrehozásában is. A legfontosabb, hogy a megállapodásnak köszönhetően az európai sportrajongók tökéletes közvetítés kaphatnak az olimpiáról és az olimpiai sportokról a versenyek idején és azon kívül is, az általuk választott platformon.”
David Zaslav, a Discovery Communications elnök-vezérigazgatója hozzátette: „Történelmi nap a mai. Büszkén adjuk az olimpiai öt karikát a Discovery Communications kínálatához. A Bach elnök úrral és a NOB-bal kötött hosszú távú megállapodás az európai sport területén megerősíti az Eurosport vezető szerepét, és jelentősen növeli jelenlétét minden platformon. Az Eurosport régóta közvetít téli és nyári olimpiai sportágakat. A világ legnagyobb élő eseménye, az olimpiai játékok közvetítése műsorszerkesztésben és stratégiai szempontból is tökéletesen illeszkedik ehhez. De a legfontosabb, hogy az új együttműködés izgalmas győzelem az európai sportrajongók számára: rekordmennyiségű tartalmat kínálunk nekik minden platformon. Az olimpiai láng egész évben égni fog.”
A Discovery 1,3 milliárd euróért szerezte meg a minden platformra érvényes közvetítési jogokat, mely tartalmazza a szabadon fogható televíziós csatornákra, az előfizetéses / pay-TV televízióra, internetre és mobiltelefonra szóló jogokat minden nyelvre, Európa 50 országára és területére. A NOB és a helyi piacok követelményeinek megfelelően a Discovery a nyári olimpiai játékok ideje alatt legalább 200 óra, a téli olimpia alatt pedig legalább 100 óra szabadon fogható televíziós tartalom közvetítését vállalja. A Discovery sok európai piacon továbbértékesíti a jogok egy részét.
A Discovery harminc éve vezető a non-fiction tartalmak területén. Ez teszi egyedülállóan alkalmassá a feladatra, hogy megragadja és elmesélje az olimpiához kapcsolódó történeteket, bemutassa a hősöket, nemcsak kétévente, hanem folyamatosan, egész éven keresztül. A Eurosport tartalmának mintegy fele jelenleg is olimpiai sportág. A téli sportok, a kerékpár, a tenisz és az atlétika erős hagyományai az olimpiai játékokkal ötvözve lehetővé teszi a Discovery és a Eurosport számára, hogy az év 365 napján lenyűgözze a sport szerelmeseit. A Discovery és a Eurosport használhatja az olimpia szimbólumait és gazdag videoarchívumát, amivel megerősítheti az Eurosport pozícióját mint az olimpiai sportágak páneurópai otthona. A felek megállapodtak abban is, hogy szorosan együttműködnek a NOB olimpiai csatornájának (Olympic Channel) létrehozásában, felhasználva az Eurosport első számú online sportfelületét – Eurosport.com – és vezető over-the-top szolgáltatását, az Eurosport Playert.
Juan Antonio Samaranch, a NOB igazgatóságának tagja, európai közvetítési jogokért felelős delegált elmondta: „Nagyon elégedettek vagyunk a megállapodással. Fantasztikus elérést jelent ez az olimpiai játékoknak és az olimpiai értékeknek a legnagyobb európai közönség számára, az összes képernyőn. A Discovery és a Eurosport saját csatornáin és platformjain közvetíti majd az olimpiai játékokat, és ahol szükséges, további megállapodásokat köt. Az olimpia rajongói az online tartalmakat az Eurosport páneurópai digitális felületén is élvezhetik.”
JB Perrette, a Discovery Networks International elnöke hozzátette: „Egy éve szereztük meg az Eurosportot, és fogtunk bele a hálózat és márka felfrissítésének és megerősítésének hosszú folyamatába. A mai bejelentés izgalmas lépés ezen az úton. Az Eurosport páratlan technikai lehetőségei és képessége az olimpiai játékok közvetítésére ötven országban, húsz nyelven, számos platformon – mindez igazi nyereség minden sportrajongó számára. Izgalommal várjuk az együttműködést az egyik legelismertebb és legerősebb globális márkával, amely nemcsak a legnagyobb globális esemény szervezője, hanem osztozik vállalatunk értékeiben is: a szórakoztatás mellett bevonja és inspirálja is az embereket.”
A megállapodás vonatkozik a 2018-as PyeongChangban rendezendő XXIII. téli olimpiára, a 2020-as, XXXII. olimpiára Tokióban, illetve a 2022-es és 2024-es olimpiákra is, amelyek helyszínéről még nem döntöttek.
A Discovery és a Eurosport mozgósítja rendelkezésre álló tudását és képességeit, hogy az olimpiát minden eddiginél nagyobb nézőközönség láthassa a lehető legtöbb platformon. A piaconként átlagosan tíz csatornával, a régióban helyi infrastruktúrával és csapattal jelen lévő, a kiemelkedő személyiségek és történetek bemutatásában harmincéves örökséggel rendelkező Discovery és Eurosport minden eddiginél jobban kelti életre a világ legnagyobb sporteseményét. A szabadon fogható és a pay-tv csatornákon túl az Eurosport Player, a DPlay, az Eurosport.com és az Eurosport 360 minden képernyőn gazdag tartalmat és teljes körű élményt kínál a rajongóknak.