Ugrás a tartalomra

A Duna World csatorna fogadtatását mérik fel Amerikában magyar közszolgálati médiavezetők

Duna World logoKedvezően fogadták az új Duna World csatorna kínálatát, valamint a Magyar Távirati Iroda híreinek és képszolgáltatásának ingyenessé tételét az amerikai magyarok - tájékoztatták az MTI-t magyar közszolgálati médiavezetők, akik az Egyesült Államokban és Kanadában mérik fel a közmédia új csatornájának megítélését.

A delegáció tagjai, Dobos Menyhért, a Duna Televízió vezérigazgatója, Balogh László, a Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriumának elnöke, Kránitz László (MSZP), a kuratórium tagja és Kántor Eszter, az adó nemzetközi kapcsolatok osztályának vezetője az elmúlt napokban Los Angelesben és New Yorkban vettek részt közönségtalálkozón és szombaton hasonló rendezvényt tartanak Torontóban is. Az eddigi helyszíneken számos érdeklődő és több órásbeszélgetés várta őket.

"Konszenzussal gondoljuk úgy, hogy január elseje óta működő Duna World csatornával hihetetlen nagy adósságot törlesztünk. Ne felejtsük el, hogy néhány hete elindult a Duna Világrádió is. Mind a kettőnek nagyon fontos része a világ magyarságának összefogásában. A Duna tévés kollégáink a műsort nem akarják a nézők és a hallgatók nélkül készíteni, hiszen az nekik, róluk és értük szól" - nyilatkozott New Yorkból telefonon Balogh László.

"Nem árulok el titkot, kritikát is hallottunk arról, hogy korábban milyen műsor volt, de nézők visszaigazolták azt, hogy ez radikálisan megváltozott."

Dobos Menyhért ugyancsak telefonon emlékeztetett rá, hogy a Duna Autonómia helyett elindított, az m1 és Duna Televízió műsoraiból szerkesztett Duna World prémium csatornának hármas célja van: a hiteles tájékoztatás, a kulturális és szórakoztató műsorok sugárzása, valamint az, hogy az identitást erősítő, a magyarság megtartását szolgáló műsorok kerüljenek adásba.

A Duna Televízió vezérigazgatója, aki hangsúlyozta a magyar nyelv közvetítésének fontosságát, elmondta: az amerikai magyarság részéről kívánságként fogalmazódott meg, hogy a Duna World magyar nyelvleckéket is sugározzon a gyerekek számára.

"Az idei év a brandépítésé, a jövő évben azonban fejleszteni szeretnénk a csatornát, a többi között magyar nyelvleckével. Angol nyelvű felirattal megy majd a Híradó is, hogy a második-harmadik generáció képviselői, aki már nem tudnak annyira magyarul, ők is tájékozódni tudjanak a hírekből" - mondta a Dobos.

A tervekről szólva elárulta, hogy turisztikai-gazdasági jellegű "image spot"-okat is szeretnének. A közönségtalálkozókon felmerült az az ötlet is, hogy a csatornán az amerikai magyarok által készített műsorok számára is biztosíthatnának egy "ablakot". Aláhúzta azonban, hogy az elképzelések megvalósítása pénzkérdés is.

"Hazatérve mérlegeljük majd a lehetőségeket és megnézzük, hogy melyek azok a pontok, ahol segíteni tudunk" - jelentette ki Balogh László.

A Duna World kínálatáról Dobos Menyhért elmondta, hogy abban az m1 és a Duna hír- és hírháttér-műsorai mellett a régi filmektől kezdve, a magyar tévéjátékokon és az egyházi, a portré- és a Kárpát-medence életét bemutató adásokon át olyan műsorok is szerepelnek, mint Fábry Sándor és D. Tóth Kriszta showja, a Marslakók szappanopera és a vasárnapi magyar futballközvetítés.

"Két interaktív műsorunk van. Az egyik a Ma Reggel című műsor, a másik az Kívánságkosár, amelybe élőben be lehet jelentkezni akár webkamerán, akár telefonon keresztül, ha a szerkesztő is úgy dönt" - jelentette Dobos Menyhért.

A Duna Televízió vezérigazgatója elmondta, hogy az egyébként Európában és Észak- Afrikában is fogható, 24 órában sugárzó csatornát elsősorban a tengerentúli, vagyis Észak-és Dél-Amerika, valamint Ausztrália és Ázsia számára szánták, alapvetően négy időzóna figyelembe vételével.

Címke

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott