A hírek kedvelt forrása a legtöbb fogyasztó számára a tévé

Nielsen logoInformációkat a magyarok legnagyobb aránya, több mint fele televízióból szerez. Előkelő második helyen szerepel a tévé a szabadidő eltöltésénél is. Nálunk a válaszadók 33, Európában átlag 32 százaléka néz sok tévéműsort. A magyaroknál fő szabadidős tevékenység az olvasás és harmadik az időtöltés családdal, barátokkal. Földrészünk átlagában viszont a sorrend: család és a barátok, tévé, az olvasás pedig csak harmadik. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat hatvan országban, köztük hazánkban végzett felmérése a fogyasztók különböző generációinak életstílusáról.

Hazánkban friss hírek kedvelt forrása a tévé a válaszadók 53 százaléka számára. Internetes hírportálokat említ 37, közösségi média oldalakat 34 százalék. Majd barátok és családtagok következnek (28 %), továbbá újságok online oldalai (24 %).

Eddig a magyarországi sorrend megegyezik az EU átlagával. Csak annyi a különbség, hogy nálunk a hírportálokat és a közösségi média oldalakat jóval nagyobb arányban nevezték meg, mint az európai átlag. Viszont a nyomtatott újságokat Európában a válaszadók 20 százaléka kedveli mint információforrást, a magyarok közül pedig csak 11 százalék.

„Eltekintve a közösségi médiától és a nyomtatott sajtótól, a hírforrások iránt az egyes generációk érdeklődése nem különbözik egymástól olyan nagymértékben, mint azt sokan gondolják” – állapítja meg a nemzedékek életstílusával kapcsolatosan Terrie Brennan, a Nielsen reklám megoldásokban illetékes európai elnökhelyettese. – ”Hiszen például fontos hírforrásnak a tévét Európában a válaszadók átlag 55 százaléka tartja. Amíg azonban az 50 évesnél idősebb korosztályokban az arány több mint 60 százalék. addig a tévé fő információs forrás a fiatalabbak jelentős részénél is. Így a tizenöt-húsz évesek átlag fele, a huszonegy-harmincnégy évesek közt pedig 46 százalék számára”.