Az élmezőnybe tart a Paramount Channel
Alig negyedévvel indulása után a 40 legnézettebb magyar nyelvű csatorna közé férkőzött a Paramount Channel, a Viacom portfólió legfiatalabb tagja. Nők és férfiak egyaránt kedvelik, és leginkább a harmincasok és negyvenesek kedvence a közelmúlt legnagyobb filmsikereit műsorra tűző csatorna. A legnézettebb film a Jurassic Park trilógia egyik része lett az első három hónap adatai alapján, a Vissza a jövőbe III-at a fiú diákok imádták, az Angyal a lépcsőn című alkotást pedig érdekes módon a férfiak.
Legtöbb nézőjét a kisebb vidéki városokban hódította meg a Paramount Channel: a filmrajongók 45 %-a innen nézi kedvenceit, míg Budapestről 9 %, nagyobb városokból pedig 11 % kapcsol a közelmúlt legnagyobb filmkedvenceire. Nők és férfiak fele-fele arányban választják szórakozásul a fiatal tévécsatornát, közöttük pedig legnagyobb arányban a 30-39 év közöttiek (21 %) és a 40-49 év közöttiek (36%) vannak.
A nézettségi adatok alapján a Magyar nézők imádják a klasszikus sikerfilmeket. A csatorna kínálatából a legnagyobb kedvencek egyértelműen a Jurassic Park filmek: a trilógia két része is bekerült a legnézettebb filmek top 5-ös listájába, de közülük is a Jurrassic Park – Az elveszett világ című részt nézték meg a legtöbben. A film, bár a 90-es évek végének klasszikusa, egyértelműen a fiatalok kedvence: legtöbb nézője (22%) a 25 és 29 év közötti korosztályból került ki.
A legkedveltebb alkotások között a legendás Vissza a jövőbe sorozat harmadik része is helyett kapott, amely a fiú diákok favoritjának bizonyul: nézőinek 59 %-a férfi, 39 %-a pedig még tanul.
Az első negyedév legnézettebb alkotásai között megtalálható még az Evita rendezőjének, Alan Parkernek egy másik alkotása, az Angyal a lépcsőn. A filmet érdekes módon valamivel több férfi nézte meg, mint nő: 54 %-ban az előbbiek választották szórakozásul.
Az adatok tökéletesen egybevágnak a márciusi Paramount Filmkedvencek Felmérés tapasztalataival: a válaszadók elsöprő többsége (70 százalék) vallott úgy, hogy ötnél is többször látta a legjobban szeretett filmjét, sőt, a kitöltők negyede úgy válaszolt, hogy ha otthon, filmnézéssel tölti az estét, kifejezetten szeret olyan filmet választani, amelyet már látott és tetszett neki.
„Büszkék vagyunk, hogy a portfóliónk legfiatalabb tagja röviddel az indulása után a 18 és 49 év közöttiek által legnézettebb 40 magyar nyelvű adó listáján lehet. A jó teljesítménynek köszönhetően mostanra szinte minden nagyobb szolgáltató hálózatában elérhetővé vált a csatornánk.” – mondja Bartosz Witak, a Viacom Közép- és Kelet-Európáért, illetve Izraelért felelős vezérigazgatója. A május 20-tól a DIGI kínálatában - a Magyar Telekom, a PR-TELECOM, a Tarr Kft. és az Invitel hálózata mellett - is elérhető Paramount Channel júniusban további nagy dobásokkal ülteti le a fotelbe a filmrajongókat: egész nyáron duplán élvezhetik kedvenceik remekeit a csatorna nézői. Sztárrendezők alkotásai mellett – például Martin Scorsese (Cape Fear, Krisztus utolsó megkísértése), vagy a Coen fivérek (A nagy Lebowski, Az ember, aki ott sem volt) – olyan közönségkedvencek is duplán szerepelnek majd, mint Sharon Stone (Vágyak vonzásában, Mondom vagy mondod?), Jude Law (Hideghegy, Alfie), Robert De Niro (Mindenki megvan, Éjszakai rohanás), vagy Nicolas Cage (Veszett a világ, Amikor egy bérgyilkos is több a soknál).
Ráadásként a feszültségkeltés magasiskolájaként ismert Psycho-t nemcsak Gus Van Sant verziójában nézhetik meg a filmrajongók, de az eredeti Hitchcock-féle változatban is.