Digitális átállás - Az NMHH minden jogosult rászorulónak segít
A digitális átállás során az állam kiemelt figyelmet fordít azokra, akik saját erejükből nem tudják beszerezni a korszerűbb televíziózáshoz szükséges eszközöket; a támogatásra szoruló háztartások feltérképezésére az önkormányzatokkal együttműködésben indul országos felmérés a jövő hónapban - közölte csütörtökön Zalaegerszegen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke.
Szalai Annamária a megye polgármestereinek és jegyzőinek tartott kormányhivatali értekezleten kifejtette, a hatóság kiemelt célja, hogy a rászorulók számára is egyenlő esélyt biztosítson ahhoz, hogy a korszerű digitális televíziózási lehetőségekhez hozzáférjenek. A hatóság elnöke elmondta, hogy a rendelkezésre álló adatok bíztatóak, mivel a magyar háztartások 83 százaléka közvetlenül nem érintett a digitális átállásban.
Szalai Annamária hozzátette: az állam az NMHH-n keresztül minden rászoruló és jogosult háztartásban támogatni fogja a vevőegységek és szükség esetén az antenna beszerzését, illetve beszerelését. A támogatásra szoruló kör pontos felméréséhez az önkormányzatok közreműködését kérik, és bekapcsolódik a munkába a nyugdíjfolyósító és az államkincstár is.
A hatóság elnöke szólt arról is, hogy a rászoruló háztartásokon kívül a segítségre szoruló önkormányzatok területén lévő jogosult intézményeknek is - például szociális otthonoknak, iskoláknak, könyvtáraknak - hasonló módon biztosítani kívánja az NMHH a digitális televízió- és rádióvételi lehetőséget.
Kovács Endre, az NMHH főosztályvezetője részletesen szólt arról, hogy a jelenlegi három analóg tévéadó mellett további négy csatorna és a Magyar Rádió három adója fogható ingyen a digitális vevőegységekkel.
A lekapcsolás után felszabaduló frekvenciasávok a szélessávú mobil adatszolgáltatást szolgálják majd. A soproni és a barcsi kísérleti program tapasztalatairól elmondta: az összesen 83 ezer lakosú térségben 4246 rászoruló él, közülük 537-en igényeltek támogatást. Ingyenes földi vagy műholdas vevőegységet 474-en kaptak, 63-an előfizetéses szolgáltatást választottak.
Beszámolt arról is, hogy a nyugdíjintézettől, az államkincstártól és az önkormányzatoktól érkező elérhetőségek alapján országszerte a Központi Statisztikai Hivatal munkatársainak bevonásával keresik fel a rászorulókat, hogy találkozzanak a rászorultakkal és felmérjék a jogosultak körét. Az átállás folyamatát kommunikációs kampány is kíséri.