Felnőtt tévéket nézünk
A televízió előtt eltöltött órák száma a korral növekszik, de szerencsére ezt már egyre több digitális vétellel rendelkező készülék előtt tehetjük – derül ki az AGB Nielsen televíziós eszközellátottságáról szóló felméréséből.
Az AGB Nielsen évente elvégez egy alapozó kutatást, amit elsősorban a panel megbízható mérésének kalibrálására használ fel. 2010 őszén is felmérték - sok más adat mellett - Magyarország televíziós eszközellátottságát. A sajtóhoz eljuttatott összefoglaló grafikonok néhány alapvető televíziózással kapcsolatos adatot közölnek.
Az egyik fontos adat, hogy 2010-ben 3,98 millió háztartásban volt televízió, ebből közel 900 ezer olyan háztartás van, amelyik nem rendelkezik semmilyen előfizetéssel, vagyis amelyik szabadon érkező ingyenes (leginkább földfelszíni) vétellel éri el a műsorokat. A több televízióval rendelkező háztartások száma 1,71 millió volt (a teljes népesség 17 százaléka három vagy több tévét is birtokol!), a digitális vétellel bíró háztartások száma pedig 1,53 millió. A csak földfelszíni analóg vétellel rendelkező háztartások száma 790 ezer.
A cikk folytatása a Kreatív Online oldalán olvasható!