Friss tőkéhez jut az Oxygen Media
Regionális médiacsoportba, a győri Oxygen Media Groupba száll be tőkével a Széchenyi Tőkebefektetési Alap. A médiacsoport több helyi rádió, televíziós csatorna és hírportál tulajdonosa és műsorszerkesztője, s amint azt a kritikusra fordult időjárási viszonyok közepette március közepén bebizonyította, sikeres működése az észak-dunántúli régió számára releváns információk gyors feldolgozásán és célközönségének hatékony elérésén alapul.
Az Oxygen Media Group az országos közszolgálati és kereskedelmi televíziók partnere is, helyi hírek beszállítójaként külső gyártásban készít tudósításokat ezen csatornák számára. A további fejlesztésekhez és a tartalomszolgáltatás bővítéséhez vált szükségessé újabb források bevonása.
Az Oxygen Media Group 2008-ban indult, mára egy, a régió híreit szorosan követő és feldolgozó hírügynökségre épülő négy megyére kiterjedő lefedettséget elérő csoporttá nőtte ki magát. Az Oxygen a változó hazai médiapiacon két irányban látott hosszú távú növekedési lehetőséget; a regionális lefedettség jelentős léptékű bővítéséből adódó bevétel emelkedésében, másrészt a külső megrendelők számára is felhasználható tartalmak költséghatékony, gyártásában.
„Az innováció fontos szerepet játszik a cégek sikerében. A médiapiac is számos kihívással szembesült az utóbbi években, de mint az Oxygen példája is mutatja a jelenlegi környezet is teremt lehetőségeket a vállalkozások számára. Az újrarendeződő piacon a fókuszált, stratégiai alapokon nyugvó üzleti elképzelés biztosítani tudja a növekedést, és bővíteni tudja a foglalkoztatást ebben a szektorban.” – emeli ki Csuhaj V. Imre a Széchenyi Tőkebefektetési Alap elnök-vezérigazgatója. – „Az uniós források hatékony kihelyezése az Alapon keresztül ösztönzi a cégeket a felelős tervezésre, ugyanakkor megteremti annak lehetőségét, hogy a sikeres vállalkozások többségi részét megtarthassa és később visszavásárolhassa az eredeti tulajdonos, megerősítve ezzel a hazai cégek mezőnyét.”
A célkitűzések elérése érdekében a csoport egyrészt megerősítette médiahálózatát; kisebb helyi rádióállomások beolvasztásával egy Mosonmagyaróvártól Tatáig fogható, győri központú körzeti rádió tulajdonosává vált – az O2hir.hu hírportál, O2 TV, O3.hu, Lajta rádió, Győr+, Ozone FM rádiók révén -, s a célcsoport számára releváns hírtartalmat szolgáltat. A médiacsoport biztosítani képes a 168 órás heti ügyeletet, a 15 percen belüli stábkiállást, illetve a forgatott anyagok gyors célba juttatását akár saját felületre, akár a külső megrendelők számára. A cég korszerű technikai felkészültsége lehetővé teszi, hogy a saját képanyagokat, illetve a megrendelésre készített tartalmat az országos kereskedelmi és közszolgálati csatornák - amelyek költséghatékonysági okokból az elmúlt években leépítették regionális kapacitásaikat - felé is értékesítse. Az Oxygen Media Group már jelenleg is az országos televíziók - RTL Klub, TV2, Echo TV, Duna TV, DIGI Sport, Sport TV - egyik legjelentősebb regionális beszállítója.
„A külső megrendelésre készülő anyagok, és a saját a médiafelületek hirdetésértékesítéséből befolyó bevételek visszaforgatásából fedezni tudtuk eddigi beruházásainkat. A minőségi tartalom elkészítéséhez szükséges személyi bővítéshez és a technikai felszerelések beszerzéséhez azonban további forrásra volt szükségünk” – összegezte Pénzes Anikó, az Oxygen Media Group cégvezetője, miért kerestek tőkéstársat a fejlesztésekhez. „Mivel az országos televíziókkal hosszú távú szerződéseket kötöttünk, a felületértékesítést hatékonyan működtetjük, ezért a működésünk bevételi oldala stabilan tervezhető, ehhez szabhattuk a tervezett beruházásainkat is.”
A tervezett terjeszkedés és fejlesztések finanszírozásának érdekében kerül sor a Széchényi Tőkebefektetési Alap forrásának bevonására, több részletben összesen 110 millió forint értékben, amellyel az Alap kisebbségi részesedést szerez az Oxygen Media Groupban. Emellett a társaság 41 millió forintot forgat vissza eredményeiből a tervek megvalósításra.
Az Oxygen az új források révén bővítheti szerkesztői, riporteri és technikusi csapatát, illetve a saját műsorgyártáshoz, közvetítéshez szükséges eszközállományát. A fejlesztésekkel a cégcsoport a dunántúli régió meghatározó szereplőjévé tud válni, a médiaszektor egyik jelentős foglalkoztatója lehet, közvetlen és közvetett munkatársainak létszámát mintegy 25-30 főre kívánja bővíteni az elkövetkező 2-3 éven belül.