Ugrás a tartalomra

Ha a szenvedélyeinkről van szó, elsősorban a televízióból inspirálódunk

Ha kedvenc időtöltéseinkről, például sportról, gasztronómiáról, lakberendezésről, autókról vagy természetről van szó, leginkább a televízióból szerezzük az inspirációt és az információt – derül ki a Discovery megbízásából 13 országban 13 ezer ember megkérdezésével készült nemzetközi felmérésből.

 

A válaszadók 93 százaléka szerint szenvedélyeink táplálásában a televízió jelenti a legfontosabb inspirációt, második a közösségi média 67 százalékkal, harmadik helyen pedig a környezetünkben lévő emberek állnak 66 százalékkal. A televízió szerepe szignifikánsan erősebb, mint bármely más szereplőé, beleértve a közösségi médiát is. A 35–54 évesek körében a tévés tartalmak ötször nagyobb eséllyel táplálják érdeklődésünket, mint a közösségi média – sőt, még a nehezen elérhetőnek tekintett 18–24 évesek között is kétszer akkora a televízió szerepe.

 

Tízből több mint nyolc megkérdezettnek van legalább egy szenvedélye, hobbija az életben, az átlagos szám négy. A hobbik mellett általában serdülőkorban köteleződünk el, kezdetben a szüleink (33%), a tévé (23%) és kortársaink (15%) hatására.

 

„Sokak számára a televíziós műsorok jelentik a nagy külső kiváltó okot, amely révén aztán az érdeklődés belső szenvedéllyé formálódik. A televízió történetei nagyon személyesen, emberi, zsigeri szinten hatnak – mondta Dr. Tom Chatfield technikafilozófus, író. – Nem csupán olyan, mintha olvasnánk vagy hallanánk valamiről, ez a belemerülés segíthet felfedezni magukban azt az érzelmi szikrát, amely a szenvedély és a felfedezés saját útjára vezet minket.”

 

Közös érdeklődésünk elősegíti a közösségi érzés kialakulását a világban egyre erősödő elszigeteltségben. A kutatásból kiderül: szenvedélyeink közelebb hoznak minket egymáshoz – tíz emberből nyolc barátaival és családjával osztozik hobbijában, heten pedig úgy érzik, hogy ezek erősítik az összetartozás érzését.

 

A kutatás szerint a szenvedélyek – amellett, hogy boldogságot okoznak – biztosítják azt az érzést, hogy elértünk, teljesítettünk valamit. Tízből több mint nyolcan gondolják, hogy ezek az időtöltések fontosabbak, mint valaha, és kilencen egyetértenek azzal, hogy az ilyen elhivatottság segíthet megbirkózni a mindennapi élet okozta stresszel.

 

„A szenvedély mindig is fontos volt az emberek számára, mert segít nekik meghatározni, kik is ők valójában – mondta Dr. Nick Southgate viselkedéskutató. – A világ, úgy tűnik, egyre viharosabb, a jövő pedig bizonytalannak tűnik. Egy ilyen helyzetben fontossá válnak azok a területek, ahol teljes kontrollal rendelkezünk afölött, ami érdekel minket, tudjuk, mit jelent számunkra és merre tartunk."

 

„Ez a felmérés rámutat arra, hogy az emberek minden eddiginél jobban vágyakoznak arra, hogy szenvedélyeik révén kapcsolódjanak egymáshoz és a körülvevő világhoz – mondta Fulvia Nicoli, a Discovery tartalomért és termékekért felelős ügyvezető alelnöke. – A Discovery tartalmai és történetei arra ösztönöznek, hogy hódoljunk érdeklődésünknek. Legyen az gasztronómia, természet, állatok vagy sport – minden rajongó számára kínálunk valamit, ami őt boldoggá teszi."

 

A Discovery, Inc. olyan valóságon alapuló szórakoztató márkákkal táplálja nézőinek szenvedélyét az összes képernyőn és platformon, mint a Discovery, az Eurosport, a HGTV, a Food Network, a TLC, az Investigation Discovery, a Travel Channel és az Animal Planet. Emellett direct-to-consumer termékek egyre bővülő portfóliójával rendelkezik – például dplay, GolfTV és Food Network Kitchen –, amelyek a „nézni és csinálni” élményét kínálják a rajongók számára.

 

A Discovery csoport reklámértékesítési partnere az Atmedia.

 

Az emberek szenvedélyének ereje

 

A kutatást a Discovery, Inc. megbízásából a Tapestry Research végezte. 13 ezer résztvevő online megkérdezésével 13 piacon: Dél-Afrika, Románia, Spanyolország, Lengyelország, Olaszország, Törökország, az Amerikai Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Oroszország, Dánia és Hollandia. A viselkedéskutató szakértők bevonásával készült tanulmány 50 online naplót és 25, összesen 200 órányi interjút tartalmaz.

 

A felmérés 38 szenvedélyt tartalmazott, összesen 10 területen:

  1. Sport
  2. Gasztronómia
  3. Természet és vadvilág
  4. Tudás
  5. Rendkívüli életek
  6. Otthon, lakberendezés
  7. Felfedezés és kaland
  8. Az igazság feltárása
  9. Autózás
  10. Esküvők és kapcsolatok

Like és megosztás

Önnek ajánlott