A HDTV nézőket jobban érdekli a 3D tévézés lehetősége

3D TV logoEgy brit felmérés szerint kétszer akkora eséllyel vásárolnak 3DTV-t azok, akik már most nagyfelbontásban nézik az adást.

Úgy tűnik, a HDTV készülékek birtoklása nem akadálya a 3DTV-k elterjedésének, mondja David Mercer, a felmérést készítő Strategy Analytics  vezető elemzője. "Sőt, szokás szerint ugyanazok a korai elfogadók vesznek majd elsőként 3DTV-t, akik a HDTV-k esetében is így tettek" - teszi hozzá.

A felmérés szerint azon britek, akik már rendelkeznek nagyfelbontású készülékkel (HDTV), kétszer akkora eséllyel vásárolnak 3DTV-t az elkövetkező 12 hónapban, mint azok, akiknek nincs ilyenjük. Míg előbbi csoportnak 13, addig utóbbinak csak 6 százaléka válaszolt igennel ("nagyon valószínű" vagy "elég valószínű") erre a kérdésre.

"Az, hogy a HDTV tulajdonosok körében kétszer akkora a vásárolni szándékozók aránya, ellentmond annak az iparági közhiedelemnek, miszerint a két technológia kiváltja egymást" - mondta az eredmények kapcsán Ben Piper, a kutatócég igazgatója.

A 3D technológia népszerűségét jelzik más számok is. A szigetországi válaszadóknak mostanra több mint fele látott a moziban legalább egy 3 dimenziós alkotást. A 20 év alattiak körében ez az arány jóval magasabb: meghaladja a 90 százalékot is.

A hozzászólásokhoz javasolt fórumtéma: 3D televíziózás