ID Xtra: A Discovery új csatornát indít

ID Xtra logoA Discovery Networks CEEMEA vadonatúj csatornát indít. Az ID Xtra rejtélyes, borzongató és izgalmas történeteivel elsősorban a női nézőket célozza meg. A csatorna várhatóan 2014 második negyedévétől lesz elérhető, SD és HD formátumban.

Az ID Xtra egyedülálló történetmeséléssel, friss és stílusos módon mutatja be a valós életből vett rejtélyeket, torokszorító izgalmakat és a rossz útra tért hétköznapi emberek drámáit.

„Megnövekedett a piacon a tényszerű, rejtélyeket bemutató és suspense műsorok iránti igény. Megvan a tapasztalatunk és a tudásunk, hogy megfeleljünk ezeknek az igényeknek, ezért ambiciózus tervünk, hogy 2014-ben a régió 105 piacán elindítjuk az ID Xtra csatornánkat. A legnagyobb partnereink közül sokan már jelezték érdeklődésüket. Az ID Xtra sorozatainak középpontjában a dráma áll, így más csatornák műsorainál hosszabb ideig a fotelhez fogja szögezni a nézőket, bevonva őket, hogy közelebbről figyeljék az eseményeket, és bepillantást nyerjenek a rejtélyek mögé" – mondta Paul Welling (SVP, Head of Channels, Discovery Networks CEEMEA).

A Discovery követi a tévénézési szokások változásait, és jól ismeri az ID Xtra fő célcsoportját. Tudja, hogyan kell a kíváncsi nézők figyelmét felkelteni, erre épül globális sikere ebben a műfajban és erre alapozza az ID Xtra indítását is.

Amióta 2012-ben Amerikában az új koncepcióra felépülő csatorna elindult, azóta a 25-54 éves női nézőközönség körében a nézettség rövid idő alatt az ötvenedik helyről a hetedikre lépett előre, és így az összes kábeles vagy broadcast csatorna közül a leghosszabb átlagos nézettségi idővel rendelkezik. A Discovery tavaly Angliában is elindította hasonló felépítésű csatornáját, mely az átlagos képernyő előtt töltött idő (ATS) tekintetében ebben az országban és világszerte is a többi csatorna előtt jár. Lengyelországban is nagy sikerrel indult a csatorna: tavaly szeptember óta 338%-os növekedést ért el. Ezzel az első helyre került a rejtély és suspense kategóriában, és a második leggyorsabban növekvő csatornává vált Lengyelországban a 16-49 éves nők körében. A nézettsége az elmúlt hat egymást követő negyedévben folyamatosan nőtt, az átlagos nézettségi ideje 51 perc – a kábeles és műholdas csatornák között ez az egyik leghosszabb idő.

A rejtély és suspense az egyik leggyorsabban növekvő műsortípus az előfizetéses csatornák körében, és a Discovery vezető helyen van ebben a kategóriában. A nézők olyan új műsorokra számíthatnak az ID Xtra kínálatában, mint a Poisoned Passions, a Beauty Queen Murders, a Secret Lives of Stepford Wives, A Crime To Remember és a történetet fordítva elmesélő, a gyilkosságtól visszafelé haladva a kiváltó okig eljutó Redrum.

Idén a Discovery Communications több mint 1,5 milliárd dollárt költ tartalomra, hogy megfeleljen a nézői igényeknek. A lenyűgöző programkínálattal rendelkező ID Xtra elindításával ez a trend folytatódik. A Discovery sikere a női nézők számára indított új csatornák terén páratlan az iparágban – 2011-es nemzetközi debütálását követően a TLC a nézettséget és terjesztést tekintve a leggyorsabban növekvő női szórakoztató csatornává vált a világon, ezzel elég magasra helyezve a lécet az ID Xtra számára.