Képarányt és látványvilágot vált az RTL Klub

RTL Klub logoAugusztus 29-e médiatörténeti pillanat lesz a magyar kereskedelmi televíziók életében, hiszen hétfőn, az RTL Klub elsőként a 4:3-asról áttér a 16:9-es képarányra. A szélesvászon jobb minőségű, a valósághoz jobban közelítő képet tesz lehetővé. A váltás kiváló alkalom volt arra, hogy a piacvezető kereskedelmi csatorna hír- és magazinműsorai megújult díszlettel, főcímmel, zenével jelentkezzenek esténként.

„Hosszú hónapok óta dolgozunk rajta, hogy új látványelemekkel, díszlettel jelentkezzenek a hír- és magazinműsoraink, de a váltás kapcsán határoztuk el, hogy áttérünk az új látványvilágra. Jelen pillanatban is zajlanak a munkálatok, miközben készül a napi műsor, ezért a Híradó is másik stúdióból jelentkezik. Remélhetőleg semmit nem vesznek észre a nézők a készülődésből”– mondta Kotroczó Róbert, az RTL Klub hírigazgatója.

A Híradó teljes arculatváltáson megy keresztül: változik a díszlet, a főcím, a zene, a stúdió színvilága.

„A zenéhez minimálisan nyúltunk hozzá, mert a nézői visszajelzések azt mutatják, hogy a nézők szeretik azt. Egy nagyzenekar játssza a főcímdalt, annyi változás azonban lesz benne, hogy hétfőtől egy kórus is felcsendül. Magyarországon egyedülálló abban az RTL Klub Híradója, hogy emberi hang hallatszódik a főcímdalában. A Híradó logójában azonban nem sokat változtattunk, mert büszkék vagyunk rá, hogy az RTL Klub hírműsorát, tartalmához hűen Híradónak hívják ” – tette hozzá Kotroczó Róbert.

Ugyancsak nagy változásokon ment át a Fókusz. Más lesz a főcím, a háttér és a zene is. A Fókusz zenéjét két, nemzetközileg is elismert magyar DJ, Tommyboy és Agebeat szerezte. Egyebek mellett amerikai filmsorozatokhoz is írnak zenét.

Megújul a XXI. Század is, a nézők úgy érezhetik magukat, mintha egy képzeletbeli város közepén, a főtéren mondaná el nekik a felkonferáló szöveget a riporter, hiszen épületek, lépcsők alkotják a hátteret.

A Fél Kettő – mivel egy délutáni magazinműsorról van szó – egy nappali szobát idéz majd a képernyőn. Jelentős átalakuláson ment keresztül az időjárás-jelentés és a művészeti-, kulturális klip, az Üzenet is.

„A nézőknek elsőre mindig szokatlan egy új stúdió vagy egy új főcímdal, de a tapasztalatok azt mutatják, egy napi műsor esetében olyan gyorsan megszeretik és megszokják a nézők az új stílust, hogy egy héttel később már nem is emlékeznek az előzőre” – vélekedett a hírigazgató.

A hozzászólásokhoz javasolt fórumtéma: 
RTL Klub
Tartalom RSS