Ugrás a tartalomra

Kidobja az AXN-t a DIGI

DIGI logo2013. október 25-től kikerül a DIGI kínálatából az AXN csatorna, hosszú évek után visszatér a Comedy Central.

Nem hogy a hamarosan induló AXN White és AXN Black nem kerül be a DIGI kínálatába, hanem az anyacsatornával is szakítanak, 2013. október 25-től nem lesz elérhető a DIGI műholdas, analóg és digitális kábeles kínálatában sem az AXN csatorna.

Ugyanezen dátumtól viszont érkezik egy nagy visszatérő, a kínálatból 2010. január 8-án nagy felháborodást kiváltóan kikerült Comedy Central, illetve újra elérhetővé válik a szintén Viacom érdekeltségű Nickelodeon mesecsatorna is. Előbbi a DIGI, utóbbi a DIGI+ csomagban kap majd helyet.

A kereskedelmi szempontból legfontosabb korosztálynál a Viacom pár év alatt kiugró sikereket ért el a Comedy Centrallal. A humorcsatorna eredményei a 2008-as hazai indulás óta folyamatosan emelkednek, 2013-ra a 4. legnézettebb kábeladó lett 18-49-es célcsoportban, az összes tévécsatorna között pedig a 8. legnépszerűbb, 2.1%-os közönségaránnyal. A Comedy nem csak nézettségben, de megítélésben is töretlenül az élmezőnyben foglal helyet.

A médiacég gyorsan reagált a Comedy Central tartalmaira éhes közönség egyértelmű igényére és elindította a régióban a Comedy Central Extrát, amely humorínyenceknek szállítja Amerika legnépszerűbb műsorait, sorozatait eredeti nyelven, felirattal. A DIGI-vel kötött szerződésnek köszönhetően a Comedy Central lefedettsége 30%-kal nő Magyarországon, míg Romániában a Comedy Central Extra közel 3 000 000 új háztartásban nevettet majd.

„Tapasztalataink szerint a Comedy Central, a Comedy Central Extra és a Nickelodeon, bár jól körülhatárolt célcsoportnak szólnak, igen széles körben elterjedt és népszerű csatornák. Mindhárom csatorna dinamikusan fejlődik, a gyorsan növekvő közönség pedig tartósan és stabilan marad a tévéadóknál. Ez számunkra is fontos szempont egy kereskedelmi együttműködés megkötésekor, hiszen a legfőbb célunk a legértékesebb és legnépszerűbb tartalmak eljuttatása ügyfeleink részére.” - mondta el Kállai Annamária, a DIGI Kft. marketing és kommunikációs igazgatója.

A Comedy sikereihez hasonló lendületben van a Viacom régiós portfóliójában egyre kiemeltebb szerepet kapó Nickelodeon is. A 4-14 éveseknek szóló csatorna 2012-ben a terveket felülmúlva teljesített és jelenleg is folyamatos növekedést mutat. A jelentősen alacsonyabb lefedettsége ellenére második számú gyerekadóvá nőtte ki magát, sőt 2013 második felében több napon is az összes csatorna közötti abszolút első helyezett volt a korosztályos nézettségben. Az AGB- Nielsen mérések alapján az is kiderül, hogy a csatorna tartalmai bőven túltmutatnak a kisebbeken, és a Nickelodeon igazi családi szórakozást jelent a nézőknek. A csatorna októbertől Romániában még 3 000 000, Magyarországon pedig további közel 500 000 háztartásban válik elérhetővé.

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott