Magyar futball csak a közszolgálatban és a Sport TV-n

MTVA logoA Médiaszolgáltatás- Támogató Vagyonkezelő Alap és a Chello Central Europe közös pályázata nyerte el az Magyar Labdarúgó Szövetség által szervezett labdarúgó versenyprogramok négy bajnoki idényeiben játszott labdarúgó mérkőzések közvetítésének és sugárzásának jogait.

Az MLSZ 2012. április 27-én pályázatot írt ki NB I-s, NB II-es bajnokságok, Magyar Kupa, Amatőr Kupa, Liga Kupa és Szuper Kupa versenysorozatok 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015 és 2015/16 évi lebonyolításához kapcsolódó közvetítési jogok értékesítésére. A megadott határidőig a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) és a Chello Central Europe Műsorszolgáltató Zrt. (CCE) mind a 6 versenyprogramra formailag és tartalmilag érvényes, közös ajánlatot tett, amit az MLSZ Elnöksége által létrehozott Pályázati Bizottság előzetesen elbírált, majd az MLSZ Elnöksége 2012. május 29-i ülésén elfogadott.

A 2009/2010 - 2011/2012-es időszak utolsó évében az MLSZ együttes TV-s díjbevétele mintegy 1,7 mrd Ft volt. A pályázatban a megnövekedett tartalom lehetőségével került sor a kiírásra, ebből is következik a jelentősen magasabb bevétel, évi 3,54 mrd Ft lett a pályázat eredménye.

A bevétel túlnyomó része, - a törvényben engedett levonások (4,5%) után -, az MLSZ-en keresztül az NB I-es, NB II-es és a kupákban sikeresen szereplő amatőr csapatokhoz kerül.

Kölcsönös előnyökön alapuló, komoly üzleti sikernek értékelem a pályázat eredményét.  A magyar futball érdekeit jól szolgálja az MTVA-val és a Chello Central Europe-pal kötött megállapodás és biztos vagyok abban is, hogy a magyar focit kedvelő nézők elégedettek lesznek a mérkőzések és azok közvetítéseinek színvonalával egyaránt.” - emelte ki Dr. Csányi Sándor az MLSZ elnöke.

Az elmúlt években sikeres volt a közmédia és a CCE együttműködése, melynek eredményeképpen a nézők a Chello Central Europe három sportcsatornáján (Sport1, Sport2 és SportM) és a Dunán, majd később az m1-en követhették élőben a hazai első osztályú labdarúgó-bajnokság küzdelmeit. Az elkövetkező négy évadban a Sport TV és a közmédia a háztartások TV-készülék állomány-fejlődésével arányosan az első évadban legalább 60, a harmadik és negyedik évadban legalább 90 mérkőzést közvetítenek, mindkét fél számára előnyös megosztásban.

A közszolgálati televízió és rádiócsatornák Magyarország legnagyobb szurkolótáborát érik el, a teljes népesség labdarúgás iránt érdeklődő tagjait. A sportközvetítések nézettségi adatai azt igazolják, hogy a közmédiában szükség van az igényes sportközvetítésekre. Az előző NB I-es szezon mérkőzései átlagosan több mint egymillió sportrajongót értek el az m1 és m2 csatornákon” – mondta dr. Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója

A Full HD minőségben, szigorú technikai előírásoknak megfelelő élő közvetítések mellett számos összefoglaló, magazinműsor és exkluzív interjú készül mindegyik televízió és rádiócsatornára. Péntektől vasárnap estig minden napra jut magyar bajnoki találkozó, vasárnap esténként a Sport TV Harmadik Félidő című futballshowja lehetőséget ad a teljes bajnoki forduló felidézésére.

A Sport Televízió csatornáit üzemeltető Chello Central Europe Zrt. indulása óta elkötelezett támogatója a magyar labdarúgásnak. Örömünkre szolgál, hogy a következő négy évben folytatni tudjuk az MLSZ-szel és az MTVA-val megkezdett közös munkát, így még több magyar focit láthatnak majd a Sport TV nézői. ” – árulta el Málnay B. Levente, a Chello Central Europe vezérigazgatója.