Ugrás a tartalomra

Naponta négy és fél óra a tévé előtt

DVB-T logoMíg tavaly 260, addig az idén naponta átlagosan 265 percet, vagyis majdnem négy és fél órát tölt a magyar televíziónéző a készülék előtt - hangzott el az AGB Nielsen ügyfél-konferenciáján szerdán Budapesten, mintegy száz hazai médiacég képviselője előtt.

Ez az adat percre pontosan megfelel az öt évvel ezelőtti, televízió előtt eltöltött időnek, és negyven perccel előzi meg az amerikai, 60 perccel pedig a német televízió-nézési időt. Vörös Csilla, az AGB Közönségmérés Magyarország ügyvezetője elmondta, hogy tavaly a televízió megőrizte 40 százalékos részesedését a reklámpiacon. A földi sugárzású csatornák aránya évek óta csökken, mára a háztartások harmadában van digitális vétel.

Az AGB - amelyet Magyarországon 2010 májusától AGB Közönségmérésnek hívnak - ezért a digitális sugárzási platformhoz illeszkedően folyamatosan új mérőkészülékre cseréli a régieket, és a mérések finomításához egy vidéki referenciaközpontot is megnyitott. Digitális méréssel ugyanis jobban lehet követni a csatornák növekedése okozta nézettségaprózódást. Az ügyvezető elmondta: a piac bővülésének jele, hogy tavalyi 82 után már 91 magyar nyelvű tévécsatorna működik.

2012-re 27 ország vált át digitális sugárzásra, s kapcsolja ki az analóg adást - mondta el Vittorio Sala, az AGB regionális igazgatója, hozzátéve: a környező országok közül eddig csak Ausztria váltott 100 százalékban digitális sugárzásra. Vittorio Sala az új mérési megoldások között említette a háromképernyős mérést. Így a tévé mellett már az online és mobil felületeken megjelenő médiatermékek fogyasztása is figyelhető.

A televíziós világ jelenkori kihívásairól beszélt Jorge Papanicolau, az AGB üzletfejlesztési igazgatója. Ő elmondta: az egyik kihívás, hogy a youtube videómegosztó tulajdonosai az oldalt teljes értékű televízióvá szeretnék alakítani. A másik kihívás az egyre több televízió piacra lépése, amely által az egy csatornára vetített nézettség általában minden országban csökken.

Az AGB jelenleg 1040 magyar háztartásban méri a televíziós csatornák nézettségét, vagyis a csatornákra vetített médiafogyasztást. A cég tizenhat európai országban van jelen.

Címke

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott