Nem veszélyezteti a médiaszolgáltatás sokszínűségét a Viasat megvásárlása
A médiatanács szerint sem az általános szórakoztató, sem a film tematikájú televíziós médiaszolgáltatások országos piacán nem veszélyezteti a tartalom sokszínűségét, hogy a Columbia Pictures Corporation Limited megvásárolja a Viasat Hungária Műsorszolgáltató Zrt.-t - áll a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) a fúzió engedélyezéséről szóló határozatában.
A versenyhatóság honlapján kedden megjelent határozat emlékeztet: az ügyletet azt követően hagyta jóvá, hogy ahhoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa megadta a szakhatósági hozzájárulást.
A határozat megállapítja, hogy az összefonódással érintett televíziós csatornák közül a Viasat 3 és a Columbia tulajdonában lévő AXN rendelkezik viszonylag magas - de 5 százalék alatti - nézettséggel. A Viasat 6 nézettsége viszonylag alacsony, míg az AXN White és az AXN Black nézettsége minimális.
A határozat ismertetése szerint a Columbia a japán Sony Corporation által irányított vállalkozáscsoport tagja. A Sony-csoport a világ egészére kiterjedően elektronikus fogyasztási cikkek gyártásával és nagykereskedelmével, mobiltelefon-készülékek gyártásával, valamint szórakoztatóipari-, zeneipari-, információ technológiai- és pénzügyi szolgáltatások nyújtásával foglalkozik.
A Viasat jelenleg a Modern Times Group MTG AB által irányított vállalkozáscsoport tagja. Magyarországi tevékenysége egyrészt a saját tulajdonában lévő televíziós csatornák (Viasat 3 és Viasat 6) üzemeltetése és hirdetési felületeinek értékesítése, másrészt ügynökként az MTG-csoporthoz tartozó vállalkozások tulajdonában lévő televíziós csatornák - Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature, Spice és Trace csatornák - terjesztésére terjed ki.
A Sony Pictures Television (SPT) Networks hétfőn tájékoztatta az MTI-t arról, hogy megkapta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyét az ügylethez.
Tájékoztatásuk szerint a két fél pár napon belül lezárhatja az ügyletet.
John Rossiter-t, az SPT Networks közép-európai régiójáért felelős ügyvezető igazgatóját idézve a közlemény hangsúlyozta: az új csatornák műsorkínálata remekül kiegészíti a jelenlegi portfóliót, s a felvásárlással a második legnagyobb kábeltelevíziós csatornaportfólió lesz a Sonyé Magyarországon.
Mint írták, a tranzakció tényleges lezárását követően az SPT Networks portfóliója 6,3 százalékos közönségarányra emelkedik a kereskedelmileg fontos 18-49 éves célcsoportban Magyarországon, ezzel a hazai piac második legnagyobb kábel és harmadik legnagyobb kereskedelmi portfóliója lesz.
A vevő február közepén közölte az MTI-vel, hogy eladja neki a magyarországi Viasat3 és Viasat6 csatornákat, valamint a hozzájuk tartozó Viasat Play szolgáltatást a Modern Times Group (MTG).