Pályára állt a SES-9

SES logoA SES S.A. (New York-i tőzsde: Euronext; Párizsi és Luxemburgi tőzsde: SESG) bejelentette, hogy az új, SES-9 számú műholdja készen áll a kereskedelmi működésre. A SES-9-et sikeresen tesztelték és már el is érte a keleti 108,2 fokos pozícióját, ahol az NSS-11 műholdat váltja a SES-7 oldalán.

A Boeing Satellite Systems által gyártott SES-9 a SES legnagyobb műholdja az ázsiai és csendes-óceáni térségben 57 nagy teljesítményű Ku-band transzponderével. Ez megfelel 81 db 36 MHz-es – amiből 53 darab inkrementális – transzponder hatékonyságának. Az új műhold jelentős kapacitásbővítést tesz lehetővé a rohamosan növekvő videó és mobilitási szektor számára Északkelet-Ázsiában, Dél-Ázsiában, Indiában, Indonéziában és a Fülöp-szigeteken. Emellett a vállalati és kormányzati felhasználás egy részét is képes kiszolgálni.

A SES-9 szolgáltatásaival kapcsolatban már most, működésének megkezdése előtt több üzleti megállapodást kötöttek. A SES-9 kapacitását a SES és a PT Telekomunikasi Indonesia, Indonézia legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója közösen értékesíti a helyi piacon. A Fülöp-szigetek piacvezető kábeltévé-szolgáltatójával, a Sky Cable-lel ugyancsak több évre és több transzponderre szóló, műholdas műsorszórási (DTH) szerződést írtak alá. A SES és a műholdas hálózati technológiák terén világelső Gilat Satellite Networks Ltd. partneri megállapodásának a célja pedig az, hogy útjára indítsa a SES Enterprise+ hibrid szélessávú szolgáltatást Ázsiában, szintén a SES-9 kapacitásait felhasználva.

A SES-9 műholdat 2016. március 4-én lőtték fel a SpaceX Falcon 9-es rakétáján a Cape Canaveral Légitámaszpontról. A szerkezet kémiai és elektromos hajtóművei segítségével azóta már elérte a számára kijelölt geostacionárius pályát, ahol a műhold hordozó és sugárzási elemét is kiterjedt teszteknek vetették alá.

„A SES-9 kulcsfontosságú szerepet játszik a DTH műsorszórásunk és szolgáltatásaink bővítésében az északkelet-ázsiai, a dél-ázsiai és az indonéz térségben. A mobilitási szektorhoz alakított sugárnyaláb miatt pedig a SES-9 ideális a gyorsan növekvő tengeri- és légiközlekedési szektorok kiszolgálására is. A Falcon 9 szállítórakéta teljesítménynövekedésének köszönhetően lecsökkent az orbitális pálya elérésének időtartama. Ez pedig a SES-9 hatékony elektromos meghajtásának használatával együtt azt eredményezi, hogy a műhold fedélzetén maradt üzemanyag – a tervezett 15 éves élettartamhoz képest – jóval tovább képes fenntartani a működést” – mondta Martin Halliwell, a SES technológiai főmunkatársa.

A hozzászólásokhoz javasolt fórumtéma: 
OFF Topic