Ugrás a tartalomra
Eurosport logo

Rekordnézettség a 2022-es pekingi téli olimpián

A  téli olimpiai játékok rekord nézőszámot és elérést hoztak a Discovery digitális platformjain. A 2018-as pjongcsangi téli olimpiához képest a discovery+ új előfizetőinek száma 50 százalékkal nőtt, és a felhasználók mintegy egymilliárd percnyi tartalmat fogyasztottak a discovery+ és az Eurosport előfizetéses szolgáltatásain. A discovery+ új előfizetőinek több mint fele az olimpia mellett egyéb szórakoztató tartalmakat is streamelt, ami jelentősen növeli a nézők elkötelezettségét. A téli olimpia az Eurosport.hu-n is jól szerepelt: a magyar oldal naponta átlagosan több mint 100 ezer egyedi látogatót fogadott, a csúcson pedig elérte a 200 ezret.

 

A február 20-án, vasárnap záruló olimpia erős eredményeket produkált a Discovery európai televíziós hálózatában és streamingplatformjain. A discovery+ új előfizetőinek száma összességében csaknem 50%-kal haladta meg a 2018-as pjongcsangi olimpia adatait. A Discovery platformjaira több mint 156 millió európai látogatott el, ahol több mint egymilliárd percnyi streaming tartalmat néztek meg. Ez 19-szer több, mint a legutóbbi téli olimpiai játékok idején. A discovery+ és az Eurosport streaming szolgáltatásait nyolcszor többen nézték a játékok alatt, és a felhasználók több mint kétszer annyi tartalmat fogyasztottak – nézőnként átlagosan 7 órát. Ugyanez a tendencia volt megfigyelhető a lineáris televíziózásban is: a nézők átlagosan 24%-kal tovább követték az eseményeket, mint a 2018-as olimpián. A reklámokkal támogatott Eurosport.com és annak helyi országos kiadásai több mint kétszer annyi felhasználót értek el, mint az előző téli olimpián ugyanebben az időszakban.

 

A téli olimpia az Eurosport.hu-n is jól szerepelt: az oldal naponta átlagosan több mint 100 ezer egyedi látogatót fogadott, a napi csúcs pedig elérte a 200 ezret. A magyar oldal ezzel olyan télisport-nagyhatalmak Eurosport-oldalaival vette föl a versenyt, mint Norvégia vagy Hollandia. Az oldal organikus elérése is növekedett, azaz tíz látogatóból már kilenc a tartalmakat nem más oldalak átvételein keresztül, hanem közvetlenül az Eurosport.hu-n nézte meg.

 

Az olimpia erős első hetét folytatva az Eurosport magas lineáris nézettsége végig kitartott, és a múltkori olimpiához hasonlóan alakult, annak ellenére, hogy a teljes televíziós nézettségben 2018 óta kétszámjegyű csökkenés tapasztalható. Az északi piacokon a Discovery szabadon fogható csatornáinak közönségaránya továbbra is kiemelkedő: Norvégiában 88%, Svédországban 83%, Finnországban pedig 82%-os volt. Az Eurosport csatornái számos kulcsfontosságú piacon – többek között Lengyelországban (+36%), Romániában (+23%) és Olaszországban (+250%) – is jelentős nézettség- és közönségarány-növekedést értek el. A Discovery csatornái az ingyenes és a fizetős televíziós csatornákon is növelték a közönségarányt.

 

„A téli olimpia óriási siker a discovery+ mellett valamennyi csatornánk és platformunk számára Európa-szerte. A Discovery élen jár a globális streamingszolgáltatás kiépítésében, miközben a hagyományos televíziós nézettsége is megmarad, és mindkét területen jelentősen felülmúlja a piac teljesítményét – mondta Jean-Briac Perrette, a Discovery Streaming & International elnök-vezérigazgatója. – Az olimpiai játékok streaming-nézőinek több mint fele más szórakoztató tartalmakat is fogyasztott a játékok alatt. Ez jól mutatja, mennyire értékes és mély a kínálatunk. Ezzel hosszabb ideig lekötjük a felhasználóink figyelmét és növeljük elkötelezettségüket."

 

„Az olimpia kiváló példa arra, milyen egyedülálló módon képes növelni a Discovery a sportágak és a világ legnagyobb eseményeinek nézettségét. Ez nyerő formula: az összes platformon kihasználjuk páratlan méretünkből fakadó előnyünket, maximalizáljuk az elérést, és lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy tartalmainkat bárhol nézhessék, legyen az a discovery+-on, ingyenesen fogható hálózatainkon, az Eurosport csatornáin, vagy akár élő közvetítések, hírek, on-demand videók formájában a reklámokkal támogatott digitális és közösségi platformjainkon keresztül – mondta Andrew Georgiou, a Discovery sportért felelős elnöke. – Mindez azonban nem működne az általunk kínált történetmesélés minősége és mélysége nélkül. Kiváló szakértői és szerkesztőségi csapatunk kínálja a legjobb sportelemzéseket és közvetíti az olimpia legnagyobb történeteit. A Discovery egyedülálló európai jelenléte és léptéke, valamint a legújabb technológiák használata lehetővé tette számunkra, hogy a legfontosabb történeteket a legmeggyőzőbb módon meséljük el.”

 

A Discovery 50 európai piacon mutatta be a 2022-es pekingi téli olimpiai játékokat, 11 nemzeti gyártásban, 19 nyelven. Európában egyedüliként kínálja az „All of the Olympics”-t, amely a discovery+-on és az Eurosport digitális szolgáltatásain érhető el.

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott