Több mint 30 millió eurós beruházással bővíti szolgáltatásait az Invitel
Több mint 30 millió eurót fektet be idén az Invitel Távközlési Zrt., melynek keretében átfogó fejlesztési programot indít lakossági- és üzleti szegmensében - jelentette be David Blunck, a cég vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
A vállalat még az idén további, mintegy 120 ezer háztartás számára teszi elérhetővé a szélessávú technológiát, az interaktív digitális kábeltelevízió-szolgáltatásokat és a korábbinál lényegesen gyorsabb internetkapcsolatot. 2015 augusztusára már több mint félmillió háztartás számára lesz elérhető a nagysebességű internet-hozzáférés - ismertette Langsteiner Marianne, a társaság lakossági vezérigazgató-helyettese.
A beruházási program végén az Invitel Magyarország 100 legnagyobb településéből 98-ban jelen lesz az üzleti ügyfelek számára közvetlen elérést biztosító technológiával.
Mártha Imre, a társaság operatív főigazgatója elmondta, hogy az Invitel vállalati üzletágában az egységes platformon nyújtott kommunikációra, valamint az informatikai biztonság megteremtésére helyezi a hangsúlyt. Hozzátette: egyre nagyobb jelentősége van a túlterheléses támadások (DDos) - amikor egy IP címről rengeteg támadással például egy e-mail postafiókot, vagy honlapot bombáznak - elleni védelemnek.
Az Invitel Távközlési Zrt. a nyilvános cégadatok szerint 2013-ban 47 milliárd forint árbevételt ért el, szemben a megelőző év 49,7 milliárd forintos árbevételével. A társaság mérleg szerinti eredménye 11,8 milliárd forintot tett ki, míg 2012-ben mintegy 7,6 milliárd forint veszteséget számoltak el.
Az elmúlt két évben mind az üzleti infokommunikációs (ICT-), valamint a lakossági TV-szolgáltatások értékesítése területén is megduplázta árbevételét a cég, ugyanakkor az Invitel bevételének jelentős részét még mindig a telefonszolgáltatás adja, amely szegmensben azonban folyamatosan csökken az árbevétel - magyarázta David Blunck az MTI érdeklődésére.
Hozzátette: az Invitel mára telefonszolgáltatóból úgynevezett "triple play", azaz a szélessávú internet csatlakozást, az internetes televízió műsorszórást és az IP-telefon szolgáltatást egy csomagban kínáló informatikai szolgáltatóvá pozícionálta át magát a lakossági üzletágban.
A telekommunikációs szektor kihívásaként említette az erős versenyhelyzetből fakadó, nemzetközi viszonylatban rendkívül alacsony piaci árakat, valamint az elmúlt években bevezetett kormányzati intézkedéseket, különadókat, amelyeknek negatív mellékhatása, hogy az ágazati befektetések lassulnak.