Ugrás a tartalomra

Több mint 30 millió eurós beruházással bővíti szolgáltatásait az Invitel

Invitel logoTöbb mint 30 millió eurót fektet be idén az Invitel Távközlési Zrt., melynek keretében átfogó fejlesztési programot indít lakossági- és üzleti szegmensében - jelentette be David Blunck, a cég vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

A vállalat még az idén további, mintegy 120 ezer háztartás számára teszi elérhetővé a szélessávú technológiát, az interaktív digitális kábeltelevízió-szolgáltatásokat és a korábbinál lényegesen gyorsabb internetkapcsolatot.  2015 augusztusára már több mint félmillió háztartás számára lesz elérhető a nagysebességű internet-hozzáférés - ismertette Langsteiner Marianne, a társaság lakossági vezérigazgató-helyettese.

A beruházási program végén az Invitel Magyarország 100 legnagyobb településéből 98-ban jelen lesz az üzleti ügyfelek számára közvetlen elérést biztosító technológiával.   

Mártha Imre, a társaság operatív főigazgatója elmondta, hogy az Invitel vállalati üzletágában az egységes platformon nyújtott kommunikációra, valamint az informatikai biztonság megteremtésére helyezi a hangsúlyt.     Hozzátette: egyre nagyobb jelentősége van a túlterheléses támadások (DDos) - amikor egy IP címről rengeteg támadással például egy e-mail postafiókot, vagy honlapot bombáznak - elleni védelemnek.

Az Invitel Távközlési Zrt. a nyilvános cégadatok szerint 2013-ban 47 milliárd forint árbevételt ért el, szemben a megelőző év 49,7 milliárd forintos árbevételével. A társaság mérleg szerinti eredménye 11,8 milliárd forintot tett ki, míg 2012-ben mintegy 7,6 milliárd forint veszteséget számoltak el.  

Az elmúlt két évben mind az üzleti infokommunikációs (ICT-), valamint a lakossági TV-szolgáltatások értékesítése területén is megduplázta árbevételét a cég, ugyanakkor az Invitel bevételének jelentős részét még mindig a telefonszolgáltatás adja, amely szegmensben azonban folyamatosan csökken az árbevétel - magyarázta David Blunck az MTI érdeklődésére.

Hozzátette: az Invitel mára telefonszolgáltatóból úgynevezett "triple play", azaz a szélessávú internet csatlakozást, az internetes televízió műsorszórást és az IP-telefon szolgáltatást egy csomagban kínáló informatikai szolgáltatóvá pozícionálta át magát a lakossági üzletágban.

A telekommunikációs szektor kihívásaként említette az erős versenyhelyzetből fakadó, nemzetközi viszonylatban rendkívül alacsony piaci árakat, valamint az elmúlt években bevezetett kormányzati intézkedéseket, különadókat, amelyeknek negatív mellékhatása, hogy az ágazati befektetések lassulnak.

Like és megosztás