Tovább erősödött a TV2-csoport

TV2 logoPortfólió szinten 10%-os piaci részesedés növekedés a nézettség tekintetében, növekvő árbevételek – ez a TV2-csoport idei első hónapjának mérlege. A médiavállalat a több milliárd forintos beruházással támogatott programinvesztícióra és a januári eredményekre alapozva további növekedéssel számol, összességében 10%-kal magasabb televíziós reklámpiaci részesedést vár 2013-ban.

Növekvő közönségarány portfólió szinten
A januári adatok szerint 10%-kal növelte piaci részesedését a nézettség tekintetében az immár négy csatornássá bővült TV2-csoport. A ProSiebenSat.1 által több milliárd forintos beruházással támogatott stratégiai terv célkitűzését meghaladva, a tavalyi 15%-os átlagos közönségarányról indulva, jelenleg 16,5%-ot tudhat magáénak a csatorna-portfólió. Idén a nagy mértékű programinvesztíció tovább folytatódik, melynek eredményeként további piaci részesedés emelkedést tervez a vállalat.

Emelkedő árbevételek a TV2-csoportnál
A TV2-csoport stratégiájának eredményességét mutatja, hogy az emelkedő nézettség mellett, emelkedő árbevételt is elkönyvelhetett a médiavállalat. Januárban 17%-kal nőttek szpot bevételei, valamint jelentősen, több mint a duplájára emelkedtek non-szpot bevételei. Összességében 10%-kal (28,1%-ról 30,3%-ra) magasabb televíziós reklámpiaci részesedést vár 2013-ban.

Erősödő TV2, dinamikusan fejlődő kábelcsatornák
A TV2 a januári adatok szerint főműsoridőben több mint 10%-kal növelte piaci részesedését a nézettség tekintetében, köszönhetően a nagy mértékű programinvesztíciónak. A minőségi műsorok mellett a TV2 tovább erősíti HD tartalmainak arányát: áprilistól már a műsorok több mint fele lesz látható HD-ben is.
A SuperTV2 esetében kitűzött 2%-os átlagos piaci részesedés az elmúlt időszak adatai alapján jóval korábban fog teljesülni, hiszen több műsor is 3-4%-os közönségarányt ér el, A Nagy Duett eddigi legnézettebb adása pedig 10,1%-os piaci részesedést hozott. Az alig négy hónapos csatorna szintén számos HD tartalommal jelentkezik: a tervek szerint áprilistól a főműsoridős műsorok 50-60%-a lesz HD.
A FEM3 múlt év végén tartalmi frissítésen esett át, mely megerősítette a csatorna nőies jellegét. A frissítés sikeresnek bizonyult: egyes műsorok közönségaránya a 6-7%-ot is eléri, népszerűsége pedig 25%-kal nőtt a fiatal női célcsoport (15-29) körében. A férfias tartalmakkal jelentkező PRO4 szintén megújult, a tematikai letisztulását követően megduplázta közönségarányát a tavalyi időszakhoz képest.

A TV2-csoport összes csatornájára vonatkozóan folytatja nagy volumenű, anyavállalata által több milliárd forinttal támogatott programinvesztícióját. Erre, valamint a januári eredményekre alapozva további nézettségi és bevételi növekedéssel számol az év további részében is.