Új tulajdonosnál a Viasat3 és a Viasat6
A Sony Pictures Television (SPT) Networks megegyezett a Modern Times Grouppal (MTG) a magyarországi VIASAT3 és VIASAT6 kereskedelmi csatornák, illetve a Viasat Play catch-up szolgáltatás megvásárlásáról.
A két csatorna és az olnine catch-up szolgáltatás megvásárlásával az SPT Networks tovább bővíti magyarországi portfólióját, mely jelenleg az AXN, AXN White és AXN Black lineáris csatornákat, valamint az AXN Now és AXN Player digitális szolgáltatásokat tartalmazza. A tranzakciót a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása után véglegesítik.
Lyle Stewart, az SPT Networks CEEMA alelnöke a portóflió bővítésével kapcsolatban elmondta: „Ez a megállapodás egyértelműen megerősíti pozíciónkat a közép-európai piacon. Az idei évben kiemelt célunk tovább építeni csatornáink és digitális szolgálatásaink eddig elért sikereit.”
John Rossiter, az SPT Networks CE ügyvezető igazgatója hozzátette: „Ez a felvásárlás egy komoly mérföldkő azon célunk megvalósításában, hogy tovább növeljük közönségarányunkat Magyarországon és a régióban egyaránt, és erős márkanevekkel legyünk jelen a piacon. A Viasat csatornák jelentős nézőtáborral és minőségi műsorkínálattal rendelkeznek, így remekül kiegészítik portfóliónkat.”
„A hazai televíziós piacon a konszolidáció jelentheti az előrelépést a közepes méretű csatornáknak. A Viasat továbbra is egy nagyon erős brand, csatornái majdnem minden háztartásban elérhetők Magyarországon” – mondta Szabó András, a Viasat Hungária Zrt. vezérigazgatója.
A felvásárlást követően az SPT Networks portfóliója 6,4%-os közönségarányra emelkedik a kereskedelmileg fontos 18-49 éves célcsoportban Magyarországon, ezzel a hazai piac negyedik legnagyobb kábel/műhold/többcsatornás szereplője lesz.
A VIASAT3 kínálatában olyan sikerfilmek, közönségkedvenc sorozatok és saját gyártású produkciók szerepelnek, mint Az ördög Pradát visel, a Harry Potter sorozat filmjei, a Feketelista, vagy A SHIELD ügynökei. A csatorna különösen népszerű a 18-39 éves női célcsoport körében. A VIASAT6 inkább a fiatal férfiakat célozza meg olyan népszerű filmekkel, akció- és vígjátéksorozatokkal, mint a Bates Motel, az Amerikai Horror Story, illetve a Fűrész-filmek. Mindkét csatorna elérhető a legtöbb magyarországi kábelszolgáltató kínálatában. A VIASAT3 és a VIASAT6 reklámidejét az Atmedia értékesíti.
Az MTG további három csatornája, a reklámoktól mentes Viasat Explore, Viasat History és Viasat Nature nem része a megállapodásnak, és a disztribúciós partnereken keresztül a jövőben is elérhetők lesznek a magyar nézők számára.