A válság ellenére tovább nő a tv-adók száma Európában
A hirdetési piacot is sújtó pénzügyi válság ellenére tavaly tovább nőtt Európában a tv-adók és a többcsatornás platformok száma.
Egy uniós összesítés szerint tavaly év végén 7.200 televízió-csatorna működött az EU-országokban, és ezek közül 245 volt 2009-es alapítású. Az év folyamán 220 adó szüntette be működését, a növekmény tehát 25 adó. A legdinamikusabb növekedés a sportcsatornák körében figyelhető meg, ilyenből tavaly 38 született.
A megszűnt adók korántsem egyenletesen oszlanak el Európában: a 220 közül 100 adó spanyol helyi csatorna volt, egyetlen nagy tv-hálózat kiesése miatt.
A 7.200 európai tv-adónak mintegy a fele regionális vagy helyi jellegű műsorszóró, 43 százaléka országos, 6 százaléka pedig nemzetközi. Minden tizedik adó közszolgálati jellegű. A legtöbb tv-adó – szám szerint 1033 műsorcsatornával – Nagy-Britanniában működik, ezután következik Olaszország 388, majd Franciaország 297 csatornával.
A döntő műsorkínálat 496 csatorna esetében film, 419 csatornán pedig sport. Teljes programspektrumot 281 adó kínál. Az erotikus csatornák szoros versenyben 251-250 arányban vezetnek a kultúra-oktatás-dokumentumfilm jellegű tematikus csatornákkal szemben.