15 éves a Discovery Channel Magyarországon
A Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East and Africa (CEEMEA) új kutatása azt vizsgálta, milyen hatással volt a Discovery Channel a magyar nézők életére. A magyarok 88%-a szerint a Discovery Channel pozitív hatással van életükre, a csatorna a tájékoztatás és a szórakoztatás legjobb kombinációját nyújtja.
A Millward Brown által végzett felmérésben a megkérdezettek 88%-a szerint pozitív hatással volt az életükre, hogy követték a Discovery Channel műsorait, a Hogyan készült és Állítólag… című programoktól az Autókereskedőkig. Az egyik legfontosabb okként azt említették, hogy olyan világokat és kultúrákat ismerhettek meg, amelyeket addig nem ismertek (59%), a sorozatok olyan témákat vetettek fel, amelyeket barátaikkal és családtagjaikkal megvitathattak (40%), arra ösztönözték őket, hogy további ismereteket szerezzenek a műsorban felmerült témákról (39%), és új dolgokat tanuljanak, amelyek a mindennapi életben is hasznukra lehettek (38%). A csatorna a „Discovery hatás” kutatást magyarországi fennállásának 15. évfordulójára időzítette, amelyet ebben a hónapban ünnepelnek.
A felméréssel kapcsolatban Paul Welling (Head of Channels, Central Eastern Europe, Middle East & Africa, Discovery Communications) elmondta: „A Discovery Channel már több mint negyed százada segít a nézők generációinak megismerni a világot a Föld minden táján. A Discovery több mint minőségi televíziós műsorok forrása, amely felkelti bennünk a szenvedélyt és a kíváncsiságot a világ megismerésére. Ez az évforduló nagyszerű alkalom, hogy visszatekintsünk azokra az emberekre, helyekre és pillanatokra, amelyek hatással voltak magyarországi jelenlétünkre, és egyszersmind előretekintsünk a jövőbe.”
A Discovery Channel 1997-ben indította el műsorait Magyarországon, egyedülálló programokat kínálva a tudomány, a technológia, az utazás és a műszaki kihívások világából. Az elmúlt tizenöt évben elrepítette a nézőket a világ legkáprázatosabb tájaira, és lenyűgöző embereket mutatott be. A Discovery Channel hamar a legnézettebb ismeretterjesztő csatorna lett, és azóta is tartja vezető helyét a hazai televíziós piacon. Népszerű, színvonalas műsorai nézők millióira voltak hatással, és inspirálták őket az indulás óta eltelt másfél évtizedben.
A 15. évforduló alkalmából a Discovery Networks megbízásából a Millward Brown „Discovery hatás” címmel reprezentatív kutatást végzett 2012 áprilisában. A felmérés célja az volt, hogy kiderüljön, milyen hatással volt a csatorna a magyar piacra. A kutatás során 1000 válaszadót kérdeztek meg a 18-49 év közötti korosztályból, akik háztartásukban rendelkeznek kábel- vagy műholdas televíziós előfizetéssel, és legalább havonta egyszer néznek televíziót. A mintában 500 Discovery Channel néző volt – akik az elmúlt 12 hónapban nézték a csatornát – és 500 fő, akik nem nézik a Discovery műsorait.
A kutatás azt mutatja, hogy a versenytársakkal összehasonlítva a Discovery Channel közérthető módon mutatja be a tudományt, és a szórakoztatás és a tájékoztatás legjobb kombinációját jelenti a nézőknek. A nézők többsége azért követi a Discovery Channel műsorait, hogy tájékozottabb legyen (59%), gazdagítsa tudását (59%), pihenjen (53%) és valami újat tanuljon (52%).
A „Discovery hatás” elnevezésű kutatás legfontosabb eredményei:
- A megkérdezettek 88%-a egyetértett azzal - első helyen említetve -, hogy a Discovery Channel műsorai kedvező hatással volt az életükre. Ennek legfontosabb okaként a válaszadók az alábbiakat emelték ki:
- olyan világokat és kultúrákat ismerhettek meg, amelyekről egyébként nem tudtak volna (59%),
- olyan témákat vetettek fel, amelyeket barátaikkal és családtagjaikkal megvitathattak (40%),
- felkeltették érdeklődésüket, hogy további ismereteket szerezzenek a műsorban felmerült témákról (39%)
- új dolgokat tanuljanak, amelyek a mindennapi életben is a segítségükre lehetnek (38%).
- A nézők többsége azért kíséri figyelemmel a csatorna műsorait, hogy tájékozottabb legyen (59%), gazdagítsa tudását (59%), pihenjen (53%) és valami újat tanuljon (52%). A Discovery nézőinek 62%-a értett egyet azzal, hogy a televízióból lehet tanulni – az arány közel kétszerese azokénak, akik nem nézik a csatornát (35%).
- A Discovery Channel legnépszerűbb műfajai a tudományos ismeretterjesztő és a műszaki témákat feldolgozó sorozatok (32%), a hétköznapi embereket rendhagyó körülmények között bemutató műsorok (21%) és az autós sorozatok (17%).
- A műsorok a közül a Hogyan készült, az Állítólag… és az Autókereskedők örvendenek a legnagyobb népszerűségnek.
- A Discovery Channel sorozatainak szereplői közül Bear Grylls (A túlélés törvényei), Adam Savage és Jamie Hyneman (Állítólag…), Mike Rowe (Piszkos munkák) és Danny Forster (Mérnöki műtárgyak) a legkedveltebbek.
- A Discovery Channel nézőinek többsége a csatornát a felfedező kalandor és a tudós ötvözeteként személyesítené meg.
A következő hónapokban is lenyűgöző új műsorok kerülnek a Discovery Channel programkínálatába, a nézők többek között a One Car Too Far hazai premierjére is készülhetnek. A vadonatúj sorozat a túlélő és az autós műsorok kombinációját adja, ahol Bill Wu, az autók megszállottja és Gary Humphrey túlélési szakértő együtt vágják át magukat autójukkal Chile legembertelenebb vidékein. Hamarosan új epizódokkal jelentkeznek olyan népszerű sorozatok is, mint az Édesvízi szörnyek, a Dynamo: varázslat a világ körül, a Kíváncsiság, az Állítólag… és az Autókereskedők.
A Discovery Networks valamennyi korosztályt meg tudja szólítani Magyarországon nyolc csatornából álló, igényes tényszerű szórakozást kínáló portfóliójának köszönhetően. A portfólió tagja a Discovery Channel – amely a 25-39 éves férfiak körében a legkedveltebb nemzetközi csatorna, és egyben a legkedveltebb tényszerű szórakoztatást kínáló csatorna –, a TLC, az ID: Investigation Discovery, az Animal Planet, a Discovery Science, Discovery World, a Discovery HD Showcase és az Animal Planet HD.