Ugrás a tartalomra

Amit az IKO csatornákról tudni szerettél volna

IKO logoRendszeresen érkeznek kérdések elektronikus postafiókunkba az IKO tévécsatornáival kapcsolatban, ezekre adunk most válaszokat autentikus forrásból.

Fishing & Hunting, DoQ és SportKlub, melyek a legtöbb háztartásban elérhetők, valamilyen szinten minden nézőt érdeklik, hiszen rengeteg kérdés érkezik velük kapcsolatban. A dtvnews.hu olvasói által leggyakrabban feltett kérdésekre Enyedi András, az IKO TV Central Europe ügyvezető igazgatója válaszolt.

A Telekom kínálatában csak prémium csatornaként fizethető elő a Fishing & Hunting, elég magas áron (750Ft/hó). Ebben várható-e pozitív változás, értve ez alatt, hogy valamelyik báziscsomagban, vagy valamelyik népszerű minicsomagban lesz elérhető?

A Telekom döntése volt, hogy egy más modellt választ az együttműködésre, de ahogyan más műsorszolgáltatókkal, úgy a Telekommal is folyamatosak a tárgyalások arról, hogyan lehet még több háztartásba eljuttatni a csatornát. Az árra vonatkozó válasz pedig, hogy kutatások előzték meg a csomag árának kialakítását. Ez a 750Ft/hó nagyjából egy minőségi havilap ára, annyi amennyit a célcsoport még hajlandó kifizetni azért, hogy folyamatosan friss és minőségi tartalmat kapjon.

A DoQ erős mezőnyben versenyez, mennyire elégedettek a nézettségi adatokkal, a lefedett háztartások számával? A Totalcar mennyire váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mint hazai gyártású műsor, vélhetően nem tartozik a legolcsóbbak közé, megérte a vásárolt nemzetközi tartalmakkal szemben? A HD korát éljük, várható-e a DoQ ilyen felbontású változata?

Elégedettek vagyunk! Abszolút bejött a Totalcar, ez a driver tartalom, a zászlóshajó, ami valóban az egyik legdrágább saját készítésű tartalom a kategóriájában, de tökéletesen illik a csatorna imidzséhez. 1,5 millió háztartásban elérhető a DoQ, folyamatos tárgyalásban vagyunk, jövőre még több háztartásban leszünk jelen. Ami a HD-t  illeti:  tervezzük, ebben a témában folyamatos az egyeztetés a műsorterjesztőkkel, az elindítást közösen, konszenzus alapján valósítjuk majd meg.

A SportKlub kapcsán talán már lerágott csont, de mennyire hiányzik a DIGI nézőtábora, mennyi jelzés érkezik, hogy hiányolják a csatornát? A jelenlegi közvetítési jogok mennyisége elbírna még egy csatornát, ez esetleg nincs tervben? A sportközvetítések esetében sem kerülhető meg, sőt kiemelten fontos a HD minőség, mivel hamarosan a Sport2 is ere vált, már csak a SportKlub lesz az egyedüli SD sportcsatorna, meddig? Bár nem olyan régi a jelenlegi arculat, de ez leginkább csak ráncfelvarrás volt. Tőlünk délre nemrégiben újult meg az SK csatornák arculata/logója, elég tetszetős, kicsit "amerikai" stílusban, ennek hazai megjelenése nem várható?

Sokan reklamálnak, megkereséseket kapunk, de a SportKlub jelenleg is 1,6 millió háztartásban elérhető, ez a szám a jövőben emelkedni fog, és természetesen a sportcsatornával kapcsolatban is az a célunk, hogy minél több helyen látható, élvezhető legyen.
Dinamikusan változik a piac, és mi ehhez a változáshoz mindig is rugalmasan alkalmazkodtunk. Amint mutatkozik igény egy újabb televízió indítására, meg fogjuk lépni (lásd FighKlub indítás Lengyelországban).
HD: itt is tervezzük, ebben a témában folyamatos az egyeztetés a műsorterjesztőkkel, az elindítást közösen, konszenzus alapján valósítjuk majd meg.
A „ráncfelvarrás” lassan véget ér, az elmúlt hónapokban rátaláltunk arra az útra, amely hosszútávon meghatározhatja a csatorna jövőjét. Jól jellemzi az átalakulást a SportKlub új szlogenje, az Élvezd. Hitvallásunk, hogy a sport a szórakoztatásról, a szenvedélyről szól, ezt tükrözi a szlogenválasztásunk és a műsorpolitikánk is. A közvetítési jogok vásárlása mellett minél több saját gyártású produkcióval kívánunk jelentkezni – még akkor is, ha ez költségesebb megoldás. Fontos, hogy a nézők akkor is izgalmas, színes tartalmakkal találkozzanak akkor is, amikor éppen nincs rangadó. Említette az „amerikás” stílust, nos, a Dodzsem vitaműsor pont ennek a képviselője, de említhetném a MezTelenül című magazinműsort, a Beszólást, vagy a napokban elindított Tipstert és Pályán kívült is. Számunkra a tartalom fejlesztését jelenti a SportKlub.

A jelen szép, a jövő még ígéretesebb, természetesen a továbbiakban is beszámolunk majd az IKO csatornáival kapcsolatos fejleményekről, valamint a beérkező újabb kérdéseket összegyűjtve ismét megkeressük majd Enyedi Andrást.

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott