Ugrás a tartalomra

Lezárult a Sanoma Media Budapest eladása

Story4 logoLezárult a Sanoma Media Budapest Zrt. eladása, a teljes vételár egy összegű kifizetésével a Centrál Csoport vásárolta meg Magyarország legnagyobb print- és online kiadóvállalatát. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő új tulajdonos 5-10 éves távon tervez médiapiaci befektetésével, és Centrál Médiacsoport Zrt. néven, nyereségesen kívánja tovább működtetni a vállalatot. Szabó György vezérigazgató helyét a vezető testületben az új tulajdonos képviseletében Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel majd.

A 2014. július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál Csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak. Az új tulajdonos Centrál Médiacsoport Zrt. néven működteti tovább a jövőben Magyarország egyik vezető médiavállalkozását.

A Centrál Csoport bízik a vállalat vezetésének szaktudásában, az irányító testület öt tagjából négyen továbbra is a vállalatnál maradnak. Szabó György vezérigazgató 22 év után közös megegyezéssel távozik a cégtől, helyét a vezető testületben Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel majd.

„Szeretném megköszönni Szabó György korábbi vezérigazgatónak, hogy mindig támogatta stratégiai döntéseinket és ezzel segítette az átalakulást is. Ma a Sanoma Budapest egy sikeres vállalat, ami nagymértékben Szabó Györgynek és kollégáinak köszönhető. Meggyőződésünk, hogy az új tulajdonos is értékelte ezt a potenciált, amikor jövőt látott a médiacégben”- mondta Heike Rosener, a Sanoma Media Russia & CEE vezérigazgatója.

„Büszke vagyok a Sanománál töltött időszakomra, amely az alapítás, azaz 1992 óta egy folyamatosan fejlődő médiavállalattá vált Magyarországon. Mai stabil pozícióját az erős nyomtatott és digitális portfólió alapozza meg, cégünket a magyar médiapiac egyik legsikeresebb vállalatává tettük. Az én munkám itt véget ért, most egy új korszak jön. Minden jót kívánok a régi-új médiacsoportnak”- nyilatkozta Szabó György.

„A vállalat legnagyobb értéke az erős brandekben és a kiváló szakembergárdában rejlik, a Centrál Csoport célja, hogy erre alapozva olyan minőségi tartalmakat állítson elő, amelyekre hosszú távon is fizetőképes kereslet van” – közölte Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója a tranzakció pénzügyi lezárását követően, hozzátéve: elsődleges céljuk, hogy a magyar médiapiac legnagyobb print- és online kiadóvállalatát hosszú távon, nyereségesen üzemeltessék tovább.

A tranzakció lezárását követően a Centrál Csoport azonnal megkezdte a médiavállalkozáshoz tartozó portfólióelemek részletes átvilágítását, az egyes médiumokat, lapokat, oldalakat érintő döntéseket a pénzügyi átvilágítás és tervezés után hozzák meg. Ennek keretében átfogó reorganizációs programot indítanak, amely elsősorban a központi költségek csökkentését és vállalat működési hatékonyságának javítását célozza. A Centrál Médiacsoport Zrt. számára kiemelten fontos az üzleti partnerei, hirdetői minőségi kiszolgálása, ezért a jövőben kiemelt hangsúlyt fektet majd az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére.

Címke

Like és megosztás

 
 

Önnek ajánlott